annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
2 registrerede somo, Arne Thomsen 467 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden

Citat:
Gerth:

Jeg anbefaler Hans K, at han spiser et kosttilskud, der hjælper på hjernens hukommelse, fordi jeg har tidligere oplyst jer noget lignende.

Wikipedia om ordet ´åbenbaring´: "Åbenbaring er et teologisk begreb, der findes i mange religioner, og hvis indhold er ligeså forskelligt som disse. I almindelighed kan åbenbaringen siges at være det, hvorefter religion fremtræder som et virkeligt forhold fra Gud til mennesket. Da et sådant forhold ikke kan bevises videnskabeligt, må åbenbaringen opfattes og formidles som tro."



he he, det er godt med dig Gerth,,, og din opfordring til at finde et kosttilskud der kunne styrke min hukommelse,,,,


ja åbenbaringer har vi to til fælles Gerth,,, vi indrømmer begge villigt hvor meget de fylder i vores liv, i vores dag fra morgen til aften,,,,

vores forstand har 2 forskellige kilder hvorfra den gør sig sine erfaringer,,,

1): gennem vores 5 sanser rettet imod ting, mennesker, og undervisningsmateriale fra den ydre verden

2): og så de tonsvis af åbenbaringer vi får udenom vores 5 sanser, drømme, syner, ideer, inspiration og intuitioner og pludselige indskydelser og tilskyndelser og pludselige sjælskræfter og energier der overvælder os,,, --- denne den indre eller skjulte og ofte til en begyndelse ubevidste verden eller virkelighed der gør vores liv og bevidsthed så rigt så rigt,, ja vi kunne slet ikke leve uden at vores forstand ikke også har denne kilde til erfaring,,,

vi opdagede hurtigt at det er universelt og har været dette for menneskeheden i ufattelig mange hundrede tusinde af år,,, det religiøse er noget af det ældste vi kan spore tilbage til menneskehedens barndom,,,



mennesket har mange intelligenser,, er vi oppe på 10, det begyndte med Howard Gardners de 7 intelligenser, hvor han påstod der var flere, men de 7 var fundet og opfyldte de kriterier de skulle for at blive erklæret være en selvstændig indentificerbar intelligens, men jeg mener at vi idag taler om 10, ihvertfald 9, hvor den spirituelle intelligens er en af disse,,,

uden at fornærme Arne, har han ikke en særlig veludviklet spirituel intelligens,,,, dette er ikke usædvanligt, --- han er jo ej heller bleg for at sige at han ingen spirituelle erfaringer af det guddommelige har, det skriver han jo om i stort set alle sine indlæg,
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Alle beboere fra sammenstyrtningstruede ..
28/04/2024 15:14
Vil alligevel ikke lukke flyrute til Bor..
28/04/2024 15:10
Problemer med at logge på MitID
28/04/2024 15:02
Demonstranter går på gaden over hele A..
28/04/2024 14:26
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
Nyheder fra Religion.dk