annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15702699
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383483
Et andet syn 1992785
Åndelig Føde 1529010
Jesu ord 1524592
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN


Troen kommer altså af det, der høres, og det, der høres, kommer i kraft af Kristi ord.
Romerne 10:17


***

HK: ”Du er til grin …............. ”


- Jeg forstår ikke du tænder sådan af over min fremlægning om, at Romerne 10:17 siger, kristen tro kommer i kraft af Kristi ord.

Du må ha´ fået benet forkert ud af sengen.

Der er ihverttilfælde ikke meget Kristi sind i dit skriv, som fortæller mere om dig end mig, og det er da dybt godnat, at du mener at há den rette forståelse af dét at være kristen, i betragtning af alle de mange kristne trosretninger der er i verden.

Jeg tænker også - om du måske tror, du ved psykisk vold kan tvinge mig ud af det fangenskab du mener jeg befinder mig i, eller om du bare nyder at nedgøre mig …
… eller der bare er tale om et mindreværd, der gør, du vil hævde dig på andres bekostning – for du fremstår jo som en fåle kål

Nå, du har jo også fortalt, du indimellem bevæger dig tæt på grænsen til det psykotiske, men er man klar over det, bør du jo tænke, før du skriver. Det er jo teksten, og ikke mig der er til debat … og enhver kan jo selv læse, det som jeg skriver står i bibelen. Dette at troen kommer i kraft af Kristi ord.

Men du kan tro, hvad du vil, du som ikke tror på gud, men som HK: gerne vil há ånden i dit liv.
Det er du ikke ene om.
Mange som syntes det er for primitivt at tro på en skabende gud, må jo finde på andet for at højne dagligdagen op over ”Se & Hør” … og der siges, det er det samme område i hjernen der aktiveres hvad enten man er religiøs eller udøvende kunster.
Så der er tale om, at mennesket har en skabertrang og gerne vil hellig sig noget ”større” end dem selv … sjovt nok er det netop en selv man beskæftiger sig med.

Hjernen – vores bevidsthed er fantastisk og den kan vi takke for, at vi kan sætte ord på de indtryk, vi bombaderes med dagen lang, men også det, at vi kan se ”tingene” fra en anden vinkel, så vi eksempelvis kan få Kristi sind. Det er der mange der ville ha´gavn af. Dette at agte andre højere end sig selv.

Selv har jeg gennem årene haft glæde af at tilgå bibelen fra forskellige ståsteder, og den er en fantastisk bog … og et spejl man kan se sig selv i - i det tempo som man modnes.

For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger. Hebræerne 4:12
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Hebr/4

Dette kan jeg personligt skrive under på er gældende hvad enten man troende eller ej.

***

Et PS
.
Jeg syntes bestemt, du skulle skrive den bog, du omtalte den anden dag, da jeg tror, det vil være gavnligt for dig at få dine dæmoner vedrørende Jehovas vidner bearbejdet. Forstår jo ikke de kan sætte dit pis i kog. Der er da så mange andre, du kunne gøre til syndebuk.

Evangelist eksempelvis der netop nu har stævne.

Citat:
” Men I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner både i Jerusalem og i hele Judæa og Samaria og lige til jordens ende.«” – Apostlenes Gerninger 1:8

I efterårsferien den 16.-20. oktober indbydes kristne fra hele landet til at deltage i et åndsfyldt stævne med fokus på bøn, lovsang, fællesskab og netværk. Vi kalder det “FireFall”, fordi vi forventer på at Helligånden i disse dage skal komme over os med kraft og udruste os til tjeneste.
http://evangelist.dk/


***
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:50
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Houthibevægelsen rammer britisk olieski..
27/04/2024 04:45
Nyheder fra Religion.dk