annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
0 registrerede 451 gæster og 137 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN


Din tekst er uklar, så jeg svarer, som jeg bedst kan, på det jeg vil.

Gerth: "1. Det er jeg ikke enig med dig i, fordi ligesom med myten om Adam og Evas fristelse til synd ved Edens have i himlens paradis er kundskabens træ blandt andet et symbol på menneskets syndefald ( Slangen - Satan - Djævel - Lucifer ), der ligesom med psykopatiske træk i forskellige grader er det onde i mennesker, som derfor ikke helt kan skelne mellem det onde og gode, hvilket Helligånden dermed stadig idag skal hjælpe med igennem tiden og nok bevidst villige folk som et valg om det."

Paradiset – Edens have hvori Adam sættes og Eva skabes er ifølge bibelen på jorden.

Om det er en myte, vil jeg ikke her diskutere, men blot sige, at både Jesus og Paulus ifølge bibelen omtaler Adam som en virkelig person, hvis synd Jesus skulle genoprette, så menneskene igen kunne komme i et godkendt forhold til gud.
Dette gik han frivilligt i døden for til guds ære, så guds hensigt kunne/kan blive opfyldt/fuldført … altså dette at guds rige på jord vil blive en realitet.

Så dét at mennesket spiste af træets frugt betyder, de fravalgte gud … dette var en synd …
… derfor fik de efterfølgende selv evnen til at kende forskel på godt og ondt, uden gud eller hans ånds ledelse.

Adam og Eva havde ikke ånden før syndefaldet, for gud var jo hos dem … og de fik den ej heller, efter de var smidt ud af haven.

Helligånden kom først på pinsedagen til Jesu disciple som tegn på, at Jesu offer var blevet godkendt af gud faderen, og som bevis for han havde fået sæde ved guds højre hånd.

At ha´ evnen til at kende forskel på godt og ondt er bibelsk svært som ufuldkommen uden guds ledelse.

Derfor fik guds udvalgte folk Moseloven, som de skulle leve efter.
Loven var en opdrager og Paulus siger, at han ikke ville vide hvad synd var, hvis det ikke var for loven.
De var dog stadig syndere uanset hvor mange ofre de bragte til gud, ofre som ej heller gav dem evigt liv.

Jesu offer derimod er givet én gang for alle modsat moselovens gentagende ofringer …

… og troen på Jesu offer som guds gave til menneskene, så de igen kan komme i et godkendt forhold til ham med mulighed for evigt liv er gældende så længe man kæmper den gode kamp og fuldfører løbet som Paulus siger og derved opnår sejrskransen … men bibelsk er der forskel på troende fordi ikke alle er salvet med guds ånd og skal være sammen med Jesus i himmelen.

Guds ånd vil pt. dog være tilgængelig for alle som har den rette indstilling og som tager imod Jesu ord samt handler derpå, så længe man bliver på vejen som fører til evigt liv, ellers mister man ånden.
Så det er rigtigt, at den hellige ånd hjælper med at kende forskel på godt og ondt hvis man mener at há den.


Hvad skal jeg mere sige … Du skriver:

Gerth: "Tusindårsrige er ikke fremtidens livstræ, fordi Riget kommer nu med mig og forhåbentligt også sammen med jer."

Tusindårsriget kommer efter at jorden er blevet renset ved Jesu genkomst … og først efter tusindårsrigets slutning vil guds rige på jord som i himmelen være en realitet fordi døden og satan ikke er mere.


***
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA's militær skal holde øvelse på Bo..
26/04/2024 16:29
Folketinget foretog ulovlig søgning i m..
26/04/2024 16:14
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Nyheder fra Religion.dk