annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 470 gæster og 58 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Hej Jan / ABC.

Jeg skrev:
Citat:
Ateisme forekommer mig at være for primitivt, og religiøse udtryk forekommer mig at være alt for små og snævre i forhold til, hvad jeg tror er sandhed: Noget for os mennesker ufatteligt stort bag - og i - verdens væren.
og du svarede:
Citat:
Kan vi ikke indkredse dette lidt?

Når jeg stiller spørgsmålet - kan du forklare begyndelsen? - så er jeg godt klar over at jeg stiller et stort spørgsmål. Måske det ikke kan besvares. Det aner jeg ikke noget om. Men det kunne da være interessant at stille det til Sadhguru. Det er lidt mit håb at spørgsmålet når frem til ham.
Min replik:
Jeg føler mig ikke sikker på, at der har været en begyndelse.
Dét, jeg opfatter - og kalder - væren - tilhører måske, hvad vi kalder evigheden - som jo er uden hverken begyndelse eller ende blinker

Der er mange, der har gjort sig kloge på verdens væren, og nogle af dem har stiftet religioner.
Om de har ret, ved jeg ikke, men jeg tror dem ikke - ej heller ateisterne - omend de alle - efter min mening - kan indeholde noget værdifuldt.

Egentlig forekommer det mig at være menneskeligt storhedsvanvid at tro, at vi mennesker skulle kunne magte disse de største spørgsmål.

For mig er det fuldt tilstrækkeligt at opleve at være en del - en meget, meget lille del - men dog en del - af verdens væren - og at opleve den kærlighed, det skaber i mig - også til mennesker, der oplever verden på helt andre måder smiler

M.v.h. Arne smiler Kærlighed til kloden heart

P.s.: Er tilfreds med denne her hjemmeside og føler ikke behov for én mere blinker
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Demonstranter går på gaden over hele A..
28/04/2024 14:26
Tornadoer har jævnet nabolag i Midtvest..
28/04/2024 14:25
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
Nyheder fra Religion.dk