annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Hej Gerth.
Jeg synes, du "kryber udenom", når jeg spørger ind til, hvad du faktisk mener med udtryk du bruger, såsom: "Helligånden", "hellig", "guddommelig" og "frelse".
Du accepterer ikke forklaringer i diverse leksika - fair nok - men du kommer heller ikke selv med forklaringer, og så er det jo egentlig umuligt at finde ud af, hvad du faktisk mener.

Når du skriver:
Citat:
Jeg har allerede i mine tråde Gerth Drost og OPLYSTHED fortalt en hel del om betydningen af spirituel tro på Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket, hvor jeg blandt andet anbefaler folk til den nye åndeligt frie selvrealisering ved NYFORMATIONEN. Jeg vil derfor ikke dikterende prædike her en endeligt forklarende sandhed ligesom en ved lov profet, præst, Imam, Lama, Ypperstepræst eller lignende andre religiøse titler om det og ej heller nu som genfortællinger.
så forstår jeg godt - og kan sympatisere med - at du ikke vil "diktere dogmer" (kan man vel kalde det), men hvad du mener med "den nye åndeligt frie selvrealisering ved NYFORMATIONEN", det mener jeg ikke at have set dig forklare.

Fint nok, synes jeg, at du ikke vil "prædike", men når du bruger en masse ikke umiddelbart forståelige udtryk, så synes jeg, du havner i det rene tågeslør, og dét - er jeg overbevist om - er ikke din hensigt.
Desuden tror jeg på, at du kan være mere "klar i mælet" blinker
Jeg har umiddelbart en fornemmelse af, at du har fat i noget godt og væsentligt, og jeg håber på, at det lykkes dig at udtrykke det klart og forståeligt.
Imens glæder jeg mig over mit eget resultat af mine væren/ikke-væren-oplevelser: Kærlighed til kloden - og til alt, hvad der er på den heart
M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Nyheder fra Religion.dk