annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Citat:
Jeg har udholdt 40 års pinsler - lidelser, så istedet for at tænke på døden som en sygelig frygt, vil jeg nu begynde at leve et godt liv og forholde mig til det med Helligånden. Gerth


For det sunde ego er seksualitet et udtryk for kærlighed. Det neurotiske ego ser seksualiteten som et middel til erobring og selvforherligelse. For det skizoide ego udgør seksualitet en mulighed for at opnå den fysiske nærhed og varme, der er en betingelse for dets overlevelse. For det skizofrene ego, som helt har løsrevet sig fra kroppen, har seksualitet overhovedet ingen mening. Alexander Lowen.

Da jeg læste det ovenfor af A Lowen kom jeg til at tænke på dig Gerth, dit forhold til seksualitet og HELLIGÅNDEN. Hvorfor jeg fandt at følgende omskrivning giver mening:


For det sunde ego er HELLIGÅNDEN et udtryk for kærlighed. Det neurotiske ego ser HELLIGÅNDEN som et middel til erobring og selvforherligelse. For det skizoide ego udgør HELLIGÅNDEN en mulighed for at opnå den fysiske nærhed og varme, der er en betingelse for dets overlevelse. For det skizofrene ego, som helt har løsrevet sig fra kroppen, har HELLIGÅNDEN overhovedet ingen mening.


Hvor er Gerth? Find Holger, Find Gerth.

For det sunde ego er Helligånden et udtryk for kærlighed, dette siger Paulus ihvertfald med tykke streger under og så siger han og ja kristendommen at de kristne der har Helligånden, eller at Helligånden, skal kendes på dens frugter.

Nå men ihvertfald Helligånden er meget vigtigt for dig Gerth.

Men jeg tror du fejler og kløjs i det, med den umodne barnlige krig du fører imod kristendommen. Du virker som om du går mere op i dig selv og de unge der tager afstand fra kristendommen, end du går op i at forstå kristendommen og dens tekster fx. Også når Arne prøver at forstå kristendommen virker det som selvforherligelse, mere end der gemmer sig oprigtig interesse i at sætte sig ind i kristendommen.

At du nok har sublimeret din seksualitet til Helligånd tror jeg ikke der kan være nogen tvivl om, ej heller du selv vil stille dette i tvivl. Men dette er jo ikke et nyt fænomen.

Og det skyldes nok at du ikke forstår at seksualitet er et udtryk for kærlighed som Alexander Lowen og Viktor Frankl er meget kendte for at sige.

Men indrømmet det kan være svært at have følelser med i den seksuelle akt og at turde erfare det som et udtryk for kærlighed, fordi vi mennesker er så bange, så bange, for at blive forkastet.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk