annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

"Selvfølgeligt mener jeg, det jeg skriver". Citat Tikka


- nå det var da noget nyt, nu har du underholdt os med at du var ateist og det altsammen, den religiøse spirituelle diskurs som vi møder denne italesat i Nye Testamente af fx Paulus, hvor fx størrelser som Gud, Guds Ånd og Helligånden etc var blot menneskelig "hjernespind", bare noget der foregår i hovedet på folk. Og at det ikke har del i eksistens og liv, den virkelige verden, eller virkeligheden som så.

Til trods denne din ateisme har du sagt at du ikke kunne lade være med at prædike dogmatisk bibelfundamentalistisk kristendommen som du i sin tid havde lært dette i en sekt. Men det var dog ikke fordi du mente det du skrev, fordi du personligt ikke troede på det.

Men det nye er så at det gør du pludselig.


Jamen tillykke med at du har fået forbindelse igen til dem der har opflasket dig til bibelfundamentalistisk overtroiskhed hvor der aldrig bliver talt om tingene forstandigt, lovsunget med forstanden om det vi taler om. Ja det bliver simpelthen ikke forstået, det er bare bom bom bom bombastisk, det STÅR i BIBELEN derfor er det sådan (godaw med en økseskaft).

Intet, INTET, skader kristendommen mere end lige den position.

Og som Barth siger, bibelen er en alt for vigtig bog til at den må læses bogstaveligt. Ja der er meget mere på spil.

Dette er fuldstændig korrekt ifølge Paulus, vi skal kunne forstå hvad det er vi læser. Blind tro ophørte med Paulus som Albert Schweitzer er inde på det.



Og når du skriver:

Citat:
Det er jo en livsstil, hvor der er tale om en omvendelse fra det gamle menneske i troen på Jesu offers værdi, så man derved står ren for gud trods det man i den gamle verden stadig er en synder


Så er det jo en meningsløs formel logisk vending, en intetsigende udenadslære (du er uberørt når du skriver det og moderne mennesker vil ikke få noget som helst ud af det). Alle kan se det er en logisk leg med ord uden mindste spor af ånd.

Vi skal ikke bare rable af os, vi skal forstå hvad vi taler om, tingene må ikke være uvedkommende, det skal gribe os om hjertet og midt i livet, i hele vores totalitet (totale væren) og eksistens, ellers kan tingene ikke føde os påny eller helbrede os om det var noget fremmed og uvedkommende, blot logik, en logisk leg med ord som du gør det til.

Mit første indlæg her i tråden forleden dag er ellers på alle måder interessant og til at få forstand af, på et højt niveau fagligt teologisk, men det drukner fordi vi ikke længere på stedet har nogen der bidder på spændende indhold.

Ihvertfald har jeg ikke nogen at drøfte med på mit niveau, de svar jeg får matcher ikke hvad jeg har skrevet.

Den tekstnære læsning af hvad vi skrev forsvandt med Anne og Kræn-p. Og det fordi der ingen moderne videnskabelig forståelse tingene er længere tilbage på siden.

Jeg gider ikke høre om bibelfundamentalistisk logisk tro uden ånd og liv, og som ikke siger noget, ikke giver nogen mening.

Moderne folk flest flygter fra bibelfundamentalistisk kristendoms forståelse og de hælder barnet ud med dette beskidte badevand. Synd altsammen og ja intet skader kristendommen så meget.

Æv æv

Nå men godt vi har HansKrist

Alle kan jo læse hvad han skriver og det er virkelig en fornøjelse og der er et stort udbytte, man er blevet klogere på alting, livet og sig selv.

Ja kommer der et begavet menneske, så er det en skattekiste af dyb forståelse den kristne spiritualitet og moderne videnskabelig beskæftigelse med spiritualitet.

Jeg savner et modspil og bibelfundamentalisme er ikke et værdigt modspil til hvad jeg skriver

Selv om jeg menneskeligt set ikke har noget imod Jehovas Vidner der bor i mit nabolag, tværtimod, så har jeg sagt til dem at vi ikke skal drøfte tro og trosspørgsmål (der for mig er levende spiritualitet med en KRAFT og KÆRLIGHED i sig uden lige) fordi deres bibelfundamentalisme ikke siger mig en skid. Intet, det er dødt og uden Ånd, den Ånd (levende spiritualitet) der helbreder vores liv og kan gøre andre store underværker i vores liv.

Troll er dig Tikka hvilket du ej heller lægger skjul på

Om vi en dag får dig afsløret ved navn må tiden vise, måske du selv gør det og fortæller os hvem der har leget med os.

Ha ha Hans eller HansKrist

Ufatteligt du ikke kan gennemskue det, mig

At du ikke ser sammenhængen

Nej det er ikke lykkedes mig, men du er ikke den du gir dig ud for, og du har et ærinde med ikke bare at være dig selv

Om det er at skade kristendommen mest muligt, eller det er som Gerth og vi andre også har luret, du har sluttet dig til Simon om at forfølge Arne. En mystisk alliance er der mellem dig og Simon, hvilket ikke stemmer med at Simon ville have slagtet enhver person der repræsenterer bibelfundamentalisme på siden. Hvorfor freder han dig er vi mange der har spurgt os selv. Tættere kommer vi nok ikke på sagens opklaring end en skjult alliance eller ledtog her.

At det er troll virksomhed fra din, jeres side, har du aldrig lagt skjul på, blot mener du også vi andre er som sådan at betragte

-0-0-0-0-


Nå det kan heldigvis slippes igen, jeg kan give slip på det altsammen, og blot fra tid til anden skrive uden at være i direkte debat
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Nyheder fra Religion.dk