annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 474 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Åh nej stop da for helvede mand, Tikka

Du er jo udenfor pædagogisk rækkevidde mand

Du ævler bævler hjernevasket udenadslære af dig fra en bestemt sekt uden at der overhovedet er nogen forståelse noget som helst

Og iøvrigt som du siger, du tror eller mener ikke en skid af det du skriver

Jamen så stop dog mand

Min tålmodighed med jeres uforstand her på siden er sluppet op

Siden er mere og mere skør, der er ikke et eneste forstandigt menneske blandt jer aktive debattører

SKRÆMMENDE

Og prøver man at tale til jer med forstand er der ikke en af jer der bider på

Må godt nok sige at de dage hvor vi havde debatter hvor vi debatterede og svarede hinanden med udgangspunkt i hvad modparten skrev er over

Og det skyldes at ædruelige forstandige debattører enten er døde eller har trukket sig fra stedet

Din Bibel fundamentalistiske overtroiskhed Tikka - STÅR JEG FULDSTÆNDIG AF OVERFOR

Og det gør det fandeme ikke bedre at du ikke engang selv mener ("tror") et ord af hvad du selv skriver

Når du skriver taler du om tingene som om det er noget objektivt der er uden at det overhovedet vedkommer dig, tingene er bare sådan og sådan

VRØVL

Og også derfor du ikke mener og tror hvad du selv skriver

Men så stop dog mand

-0-0-0-0-

At læse dine indlæg eller hvad du svarer mig eller Arne er præcist fuldstændig forudsigeligt, nøjagtig som de debatter jeg har haft med Jehovas Vidner

De har formler for alt, hvilket du benytter dig af Tikka, og du/de rabler disse over overindlærte formler af sig hele tiden, til enhver tænkelig lejlighed uden at de/du overhovedet har sig selv med i hvad de siger, uden de overhovedet er berørt af hvad de siger, uden at det de siger overhovedet betyder noget (at se dem være så upåvirket af hvad de render rundt og siger er skræmmende og du Tikka gør det samme, du er fuldstændig upåvirket af hvad du skriver)

Og religion er det stik stik modsatte, det er nøjagtig der hvor vi mennesker er mest engagerede, det er os i vores totalitet (der hvor vi er mest levende engageret og kæmpende og ja salig) også derfor vi kan blive frelst, blive helbredt, få hjælp, blive raske på alle måder gennem et religiøst spirituelt engagement, men der er ikke skyggen af en sådan spiritualitet på spil for dig Tikka

Du er fuldstændig upåvirket af hvad du skriver,

Jo også derfor du siger du ikke vil stå på mål for hvad du skriver, fordi det er ikke hvad du selv tror på eller mener da det hele er pure menneskelig opspind, tankespind

Det er GROTESK med dig mand


Citat:
Jeg møder faktisk flere og flere nu, som synes, at alle religioner og trosretninger er forældede,
skriver Gerth

Jamen det er jo fordi mange moderne mennesker tror at kristendom er nøjagtig lige så grotesk som Tikka præsenterer den for os

Mange er jo i den vildfarelse

Men det er ikke korrekt, kristendommen er det mest personlige, noget der engagerer os og griber os og gør os til helt nye mennesker som det Luther citat jeg bragte jo er en flot formulering af

Hvis et menneske omgør det til noget andet, noget os uvedkommende så har det ikke forstået en dyt af det hele, hele den religiøse spirituelle dimension

Som iøvrigt blomster i vor tid som sjældent nogensinde, det religiøse engagement er meget stor i vor tid
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk