annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 56 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

vidunderligt

og ABC, du Kærlighedens ABC, du har fanget noget af det evigt gyldige sande for os mennesker,,,

som du også selv er så fyldt med

alt der formår at bevæge og røre os, sætte os emotionelt igang på en positiv måde har del i det evigtgyldige sande

kristendom er "pure passion"

dette forstår de sydeuropæiske katolske lande ofte bedre end vi gør i det tidehvervske lutherske kolde intellektuelle nordeuropa, danmark,,

men det må vi til at lave om på, og her kommer du ABC og Gerth ind i billedet,,, I gir, I er generøse, og ja der er noget "pure passion" på spil mellem os,,, de golde teoretiske abstrakte drøftelser som Trosfrihed var havnet i er begyndt at blive afløst af noget der bevæger os og er genkendeligt fra vores eget liv, noget vi kan nikke genkendende til

hvordan skulle vi overhovedet forstå Paulus og ja ham evangeliernes Jesus for den sags skyld, hvis vi ikke medtog, dette at være stærkt emotionelt bevæget, "pure passion" - ja som Nicolai Berdyaev siger så er kristendommen kærlighedens religion pr se, og dette ikke forstået i en sentimental betydning, nej tværtimod, er vi selvfølgelig ikke bange for alt det emotionelle, og er vi tilhører vi mere Buddha end Kristus og kristendommen

forskellen mellem new age mindfulness buddhismen og kristendommen er langsomt begyndt at gå op for neurovidenskabsfolk endelig,,, noget jeg har været den første i vesten til at påpege,,, og hvad jeg eksplicit begyndte at skrive om for over 20 år siden, det begynder at spire her og der,,,, ja mine religionsfilosofiske overvejelser omkring Buddha (new age mindfulness buddhismen) og Kristus, kristendommen, den kristne spiritualitet, begynder at spire og dukke op her og der,,, og Brinkmann ynder at gøre opmærksom på det, ikke fordi han har et kristent ståsted men fordi han ynder en kritik af new age mindfulness buddhismen, dog en kritik jeg var ude med mange mange år før og meget mere religionsfilosofisk dybt gennemarbejdet,,, men det glæder mig at mine spådomme begynder at gå i opfyldelse,,,
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Nyheder fra Religion.dk