annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 486 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Hvor er bolden

Den er givet op


Jeg gav bolden op

Hans jeg tror Tikka synes du opgav bolden. Jamen er det ikke også hvad jeg skriver? Er det det? Nej pjat, kun pjat.

Jeg synes de to udsagn (1)* var så selvmodsigende. Det finder du dem ikke at være? Nå det er ligemeget jeg er ikke så koncentreret om det her at det gør noget og jeg fortrød også min kommentar og ville slette, men da var tiden udløbet for det.

Hyg, undskyld forstyrrelsen. Jeg har fuldt op at gøre med Ghita sagen på facebook.


Men for mig er livet, mit liv, ikke forbundet med NU'et og jeg lidt enig med dig i at så ville jeg ikke vide jeg levede (netop Gud får os til at føle vi lever, Gud er livet for os) som du selv skriver, for mig er livet netop at jeg har fortid og fremtid. Og det gode liv er for mig at Gud binder fortid og fremtid sammen for mig. Jeg har altid sat Gud i forbindelse med den gode hukommelse og samvittighed. Så selv om et møde med Gud kan være voldsom og katastrofal er det aldrig ødelæggende, det er ikke overvældende på den måde at vi mister vores liv der altid har fortid og fremtid.

(1)*:

Jeg tror, at hvis vi kun kunne være i nuet, ville vi ikke vide, vi levede, derfor syntes jeg også det fantastiske er vores bevidsthed - og ikke det, at vi lever ..


Når gud ER, er han liv – og livet er i nuet - det eneste sted ER/er findes.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Talsmand for Det Hvide Hus: Israel vil ..
28/04/2024 16:36
MitID er oppe og køre igen
28/04/2024 16:28
Nyheder fra Religion.dk