annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 299 gæster og 48 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Universet – og os mennesker

Hej Arne

Nu synes jeg at du sprang det vigtigste over, som er at jeg rent faktisk har (ihvertfald mener at have) i et enkelt og klart sprog forklaret mig mht hvad du siger du ikke forstår. Og det der undrer mig er at du ikke (om du er interesseret i at forstå hvori det religiøse (spirituelle og mysteriet) for mig er at finde) bider dig bare lidt fast i hvad jeg skriver.

Men det er ikke første gang vi har stået i den her situation overfor hinanden.

At T. eller Thomas straks så at med dig Arne og dit "syn" på det religiøse og mit ditto der fandt han to meget forskellige fokusser var lidt en forløsning for mig (pyha nu vidste jeg at det jeg skrev kunne forstås). Ligeledes fornemmede jeg straks at Thomas forstod det meste af hvad jeg skrev og at han endvidere kunne udbygge sin forståelse ved at stille mig opklarende spørgsmål, som han også nu er gået over til en kritisk stillingtagen til min position. Men på den måde har du aldrig bidt på hvad jeg skriver Arne. Du siger år efter år blot at du ikke forstår det, uden at jeg overhovedet får nogen fornemmelse af at du i det hele taget har beskæftiget dig med at forstå bare lidt af hvad jeg har forklaret. Jeg står så tom og uinforneret tilbage, når du bare gang på gang år efter år melder tilbage: ikke forstået.

Jeg får jo ikke noget at vide om hvor det er du ikke kan følge min redegørelse om hvad jeg forbinder paulinsk spiritualitet og religiøsitet med.

Jeg har redegjort her og igennem årene for dig hvad det er jeg forbinder paulinsk spiritualitet og religiøsitet med, men hver gang får jeg blot at vide du ikke forstår denne min paulinske spiritualitet.

Rart for mig ville være at vide lige hvor det er du har bøvl med at forstå mine redegørelse herfor.

Prøv at se hvor langt jeg i denne tråd er kommet med Thomas. Sammenhold dette med at vi to ingen vegner er kommet.

Venlig hilsen Hans-Kristian

PS:

Men som sagt hvis du holder mig til ilden og måske bliver lidt mere præcist med hvor du ikke kan følge min redegørelse for hvad jeg forbinder paulinsk spiritualitet med, så vil jeg nok forsøge igen engang at redegøre herfor.

Jeg er ikke som sådan fornærmet, men tager det stille og roligt som jeg fornemmer at også du gør Arne.
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
16-årig sigtet for terror efter knivsti..
19/04/2024 05:33
Nyhedsbureauer: Luftforsvar aktiveret fl..
19/04/2024 04:32
Iransk statsmedie: Flere fly undgår det..
19/04/2024 04:26
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Nyheder fra Religion.dk