annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 468 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed

Hej Simon.

Du skriver to meget lange indlæg, hvoraf noget dog er lidt mere imødekommende end sædvanligt, men der er alligevel ganske meget, vi ikke er enige om, og når du skriver:
Citat:
Men når det drejer sig om debatter eller i diskussioner foran brændeovnen, ja så er vi forpligtet til at gøre vores yderste for at tydeliggøre meninger for at gøre os forståelige, for ellers ku vi lige så gerne holde vores kæft, og det er dét, du ikke gør dit til.
så forsøger du jo hér at indføre dine egne særlige regler på Trosfrihed.dk, hvad du jo imidlertid ikke har nogen som helst kompetence til blinker

Alligevel vil jeg medgive dig, at jeg også hele tiden søger at tydeliggøre, hvad jeg har på hjerte - og netop i denne tråd, synes jeg, at jeg skridt for skridt får tydeliggjort, hvad jeg søger at opfatte og at udtrykke.

Det synes jeg derimod ikke, du selv lever op til, når du f.eks. kommer med vurderinger som: "vrøvlenisse" og mit "overnaturlige og i virkeligheden religiøse skuespil" samt "tilskrive biologisk liv (din eksistensevne) nogen form for guddommelig mening".

Alt den slags ser jeg alene som en - faktisk krysteragtig - og tillige løgnagtig - flugt fra det helt simple spørgsmål:
Citat:
Hvordan kan det være, at verden ER?
Og selv det lidt mindre spørgsmål om universets størrelse (uendeligt eller endeligt), som jeg også har dokumenteret, at naturvidenskaben ikke kan svare på, ignorerer du.

Nu ved jeg ikke om du fortsat holder fast i din nylige "trosbekendelse" i denne tråd:
Citat:
Alt ka’ forklares på en logisk og fornuftig måde -
men mit standpunkt er:
- at der er grænser for, hvad vores naturvidenskab kan give os svar på, når det handler om verdens væren,
- at det samme gælder filosofien,
- og at det samme også gælder religionerne.

Jeg har ingen tro på, at vi mennesker nogensinde opnår sådan indsigt, men jo mere jeg fokuserer på altings væren i forhold til ikke-væren, jo mere glad og taknemmelig bliver jeg over, at vi og alt ER.

Og så ligner krav om mening og forklaring - for mig - mest af alt - forkælet storhedsvanvid blinker

Arne smiler
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Nyheder fra Religion.dk