annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 269 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed

Min gode hr. Lægmandsprædikant…

Du har aldrig serveret os andet end absurditeter om vores fælles verden, Arne! Da det ikke lykkedes at finde overbevisende argumentation for dine påstande hos forskellige gl. og nyere filosoffer – der slet ikke behandler dine følelser for en guddommelig mening med dit liv –, begyndte du så at søge opslutning hos afdøde fysikere, og tror dig stadig blind på den idé, at man bare ka’ pådutte fysikken lidt metafysisk ævl, og straks trutter guden i hornet et sted bag BB ;)

Jeg vil stadig foreslå, at du søger tilslutning for følerierne for det guddommelige meningsfyldte univers helt andre steder, for det er stadigvæk ikke (natur)videnskabers arbejde at proppe guder ind i videnshullerne, de har dér intet at bestille Arne! – så dette ér og forblir din egen lille private hobby.

Hvad jeg finder helt ubegribeligt er, hvorfor du partout vil placere meningen med dit liv udenfor rækkevidde, altså langt fanden i vold ude i universet; hva’ ska’ dit livs mening lave derude?
Mennesker præsterer jo så udmærket at skabe mening i livet med en smule bakkekontakt – sund fornuft har aldrig været en hæmsko, Arne, ej heller for dem der ynder at vade i andres sko! Og mig bekendt, har mennesket gennem hele civilisationens historie slet ikke bestilt andet end skabe mening… - hva’ med at strikke en pude med samtlige planeter, placere guden øverst på ranglisten, hvor hun – og jeg mener sgu hun – så ka’ holde lidt øje med molevitten? ;)

Du må da for resten ha’ andre interesser end at skabe guddommelige universer, hva’ med god lyd (HIFI), fluefiskeri – der vel også ka’ betragtes som en guddommelig fornøjelse, ja ligefrem en komedie? Jeg håber minsandten, at hende der besvarer din kærlighed er en lille ateist, så du også på hjemmefronten oplever lidt røre i andedammen! ;))

mvh og nat nat..
Simon
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk