annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret ABC 148 gæster og 24 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed


Sig mig Arne, er du helt ude af forstand til at forstå, hvad du læser?

Det er dig og dig alene som kræver irrationelle forståelser i videnskaben, hvor du påstår, at "rationaliteten må give op". Men videnskaben har ikke givet op på noget område, som lader sig forklare. Videnskab beskæftiger sig overhovedet ikke med noget, der er meningsløst. Det er det, der gør den til videnskab, og det har du fået fortalt gang på gang i klart sprog.

Nu rabler det altså så meget for dig, at du end ikke kan forstå, hvad du selv skriver:
Citat:
Ole er åbenbart (blevet) blind for de områder, som det rationelle ikke magter, og den holdning er det ikke min erfaring, at seriøse natur- og humanvidenskabelige forskere deler.

Det ligner, set med mine øjne, mere og mere de to debattørers - men ikke den videnskabelige verdens - angst for og antipati imod den irrationelle del af tilværelsen og irrationalismen, "der hævder at virkeligheden ikke (fuldt ud) kan forklares på grundlag af fornuft og erfaring".

Videnskaben og også jeg er da ikke blind for, at der er opfattelser, der er så meningsløse, at de ikke er værd at beskæftige sig med. Det er klart dig, som er kommet helt ud i tovene i dit korstog for, at vi alle skal betragte livet og verdens eksistens som noget irrationelt og dermed meningsløst.

Verden er fuld af rationelle mennesker og også religiøst troende, der finder masser af mening med livet på forskellig måde, og vi spilder ikke vores tid på at måbe over, at vi eksisterer. Faktum er, at det gør vi altså bare, selv om det kniber for dig at forstå det. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Prins William genoptager arbejdet efter ..
18/04/2024 02:08
EU's stats- og regeringschefer fordømme..
18/04/2024 00:39
USA: Længe ventet dato for afstemning o..
17/04/2024 23:51
Brandslukning på Børsen fortsætter na..
17/04/2024 22:26
Nyheder fra Religion.dk