annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Angst – Tro – Håb – Kærlighed

Fortsættelse:
Når du, Michael, skriver til mig:
Citat:
Det undrer mig, at du og HansKrist konstant prøver at skabe en OS-DEM konflikt med Ole Bjørn og Simon, jeg troede, at det var det i brokkede jer over. Dit indlæg og HansKrist's indlæg på chatten viser, at det er jer selv der skaber det.

Det ville være rart hvis du holdt op med konstant at klynke og forsøge at lave Ole Bjørn og Simon om til noget andet end de er.
så kan jeg ikke just sige, at jeg er enig med dig blinker

Normalt ignorerer jeg jo de to, men efterhånden havde der hobet sig så mange forvanskende påstande op om mig, at jeg a.h.t. andre læsere syntes, der var behov for at afklare det falske billede af mig.

Helt kort kan jeg vel sige om mig selv, at jeg højt agter både naturvidenskab og humanistisk videnskab - herunder også statistisk signifikans (som jo var til stede i den store undersøgelse om religiøsitet og livslængde) blinker og den imponerende viden alle disse discipliner har givet - og fortsat giver - os mennesker.

Men jeg er jo også opmærksom på, hvad de mange videnskaber her og nu ikke har svar på.
(Det kalder "de rationalistiske korsriddere" "at dyrke uvidenheden", hvilket set med mine øjne ligner en form for angst for det ukendte) blinker

Selv i et så sekulært land som Danmark viser undersøgelser (se ovenfor i denne tråd), at mindst 65 % af befolkningen er opmærksomme på denne uvidenhed - ja de har endda en gudstro - mens kun ca. 5 % erklærer sig som ateister.

At være opmærksom på "det ukendte", det er for mig en stor inspirationskilde, det øger min livskvalitet, det gør (for mig) verden mere eventyrlig og vidunderlig, og jeg forstår egentlig godt dét, at mennesker opbygger dogmer om det ukendte, men jeg "køber" ikke dogmerne (heller ikke gudstro) - dét er, fornemmer jeg, alt for primitivt blinker
Det forekommer mig også at være en form for egocentrisk storhedsvanvid at bilde sig ind, at vi mennesker skulle kunne magte den slags.

Så hælder jeg mere til idéen i bl.a. buddhismen, at vi menneskers opfattelse af verden er en illusion i forhold til Nirvana.
(Hvis jeg forstår det ret, går din opfattelse vel lidt i samme retning?)

Det her nævnte er så - så nogenlunde - hvor jeg står i dag - og som giver mig glæde, livskvalitet og kærlighed.
Der stod jeg ikke, da jeg startede på Trosfrihed.dk, og dén udvikling takker jeg denne portal for smiler

Åbenbart provokerer det andre debattører, det vil jeg mene må være deres problem (i hvert fald ikke mit), siden de øjensynlig har så stort et behov for at "smide om sig med snavs" blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk