annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
0 registrerede 189 gæster og 171 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: OM MISSIONÆRER, REFORMATORER og andet godtfolk.


Kære Arne!

Min lettere overraskelse skyldtes ikke mindst denne beskrivelse af dig selv:

Citat:
"Jeg har læst begge indlæg et par gange, og du kommer jo langt omkring, så "en anden én" (som nogle siger om sig selv her på Sydsjælland) kan hurtigt komme til at føle sig noget "gumpetung"


Det kan man vist kalde et "understatement" der vil noget.

Ganske vist har jeg hørt, at personer med meget høj IQ anvender det meste af deres tankekraft på at virke helt normale og halvdumme for at undgå alle de problemer de qua deres høje IQ netop erkender, at de ellers vil løbe ind i.

Også at nogle milliardærer, foretrækker at se ud som bumser, når de bevæger sig ud blandt godtfolk. Det er vel den eneste måde de kan få nogen til at forholde sig til deres person frem for deres penge på. Howard Huges skulle være et eksempel på en sådan excentrisk milliardær.

Min erfaring er, at desto mere begavede personer er, jo mere selvudslettende og ydmyge er de over for tilværelsen. Her er Albert Einstein nok det bedst kendte og fremragende eksempel, men også Sørlander er et helt jordnært, beskedent og nøjsomt menneske. Hvis man ikke vidste bedre, kunne man tro, at manden var en fyret bogholder på dagpenge.

Vi andre mere "gumpetunge" må som bekendt kæmpe os frem for at opnå lidt større viden og dybere indsigt, og så er det jo heldigt, at vi kan stå på skuldrene af de sande genier som kom før os og gav verden så meget.

Hilsen

Ipso Facto pifter


-----------------------
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." - Albert Einstein
Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Den tyske økonomi voksede en smule i å..
30/04/2024 10:43
AI-teknologi skal beskytte japanerne mod..
30/04/2024 10:24
Første hvalros død af fugleinfluenza i..
30/04/2024 10:22
Mikrofiller fra jordskred ved Nordic Was..
30/04/2024 10:06
Sundhedsstyrelsen advarer gravide om epi..
30/04/2024 09:59
Nyheder fra Religion.dk