annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 180 gæster og 196 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: OM MISSIONÆRER, REFORMATORER og andet godtfolk.

Citat:
Før jeg ulejliger mig med et svar, bedes du dog først redegøre for din egen filosofiske position og især også begrunde den


Tak for venligheden. Jeg er ikke helt klar på dit spørgsmål om min 'egen filosofiske position'. Jeg blev interesseret, da jeg læste bl.a. Ransom's bemærkning:

Vi – homo sapiens – har over os en forbandelse, som til tider gør os urolige, søgende, irriterede, udforskende til det ulidelige, skuffede, harme, urimelige, krævende m.m., fordi vi mener, at lige netop vi har krav på viden om og forståelse af alle tings sammenhæng og oprindelse.


Jeg klamrer mig ikke til den opfattelse, at vi kan tænke/filosofere os til en dybere forståelse af alle de basale elementer i vores vilkår som mennesker. Men filosofiske øvelser er dog enormt udfordrende.
Det spændende og udfordrende er også, at vi lever – og lever godt – selv om vi ikke får opfyldt vores begær efter at vide alt om vores drømme, vores bevidsthed, det uendeliges trolddom, tidsfænomenets mysterium, vores hjernefunktioners dybder og om, hvem vi egentlig er.
Hvorfor er jeg, som jeg er?
Hvorfor gør jeg, som jeg gør?
Hvorfor foretrækker jeg et frem for et andet?
Hvorfor synes jeg umiddelbart bedre om den ene frem for den anden?
Hvorfor er jeg ikke for længst gået i seng i stedet for at sidde her for at skrive?

Nå, du kan nok se, at jeg ikke har dine filosofiske dybder; men jeg er opfyldt af behovet for at få styr på mine uforløste tankers væv.

Citat:
P.S.!

Du skulle vel aldrig være identisk med den Horken som registrerede sig som bruger kl. 1:12 i dag

Jo, det er jeg!
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
13-årig dreng er død af sine kvæstels..
30/04/2024 14:09
Kong Charles har første arbejdsdag samm..
30/04/2024 12:49
Ølst laver borgerforening efter jordskr..
30/04/2024 12:32
Kvinde dømt for at fremme Islamisk Stat..
30/04/2024 12:27
Fem mænd idømmes livstid for dobbeltdr..
30/04/2024 12:26
Nyheder fra Religion.dk