annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15846431
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396402
Et andet syn 2001586
Åndelig Føde 1591447
Jesu ord 1533150
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 301 gæster og 188 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: BAGSIDEN AF YTRINGSFRIHEDEN.

"Hvad er det, du hverken vil eller kan forstå".

- Som det tydeligt fremgår, forstår jeg ikke hvorfor du indfører problemer med selve ytringsfriheden, når det er informationer der kan give problemer. Som sagt er det ikke ytringsfriheden der har en bagside, men informationerne vi leverer hinanden.

"Nu vil du gud-hjælpe-mig fængsle mennesker for at bruge deres ubegrænsede ytringsfrihed".

- Nejda, hvor ser du dog eksempler på den slags? Det er skam ikke hvad der står - og som jeg skriver, er det ikke ytringsfriheden der giver grund til problemer, det er ikke den der er bagsiden, men det rentable ved bevidst at bedrage syge mennesker med såkaldte alternativer der ofte ikke er andet end en pengemaskine. Den slags giver ofte små bøder, men koster mange syge mennesker dyrt, omregnet i tid i deres liv. Det er hvad der står.

"Men misbrug kan bekæmpes med faktuel oplysning, og selv om menneskers naivitet og uvidenhed er en stor hurdle, så hæmmer fakta (f.eks. om værdiløse terapier) alle (de pågældende) misbrugere af ytringsfriheden og ikke kun de få, som evt. bliver retsforfulgt".

- Oplysning er som sagt tidskrævende arbejde og koster mange penge, og problemet opstår når uvidenhed i form af påfund fra rentable forretningsfolk bevidst genererer falske produkter og behandlingsmetoder. Det ka simpelthen betale sig, bøderne er langt mindre end få pct. af indtægterne.

Men selve ytringsfriheden har intet at bestille i denne diskussion. Det er folks handlinger: fejlinformering eller dårligt undersøgte behandlingsmetoder der er problemet. I bund og grund et brud på en etisk standard i forhold til den politik man ellers har i det etablerede helsevæsen - og det kan vi jo så godt kalde et "alternativ"..;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
11/05/2024 19:32
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Flere end 1.700 evakueret i det nordøst..
11/05/2024 20:24
Knivstikkeri på Brønshøj Torv
11/05/2024 20:03
Nødhospital indrettet i det centrale Ga..
11/05/2024 19:28
Spanske ferieøer strammer alkoholregler
11/05/2024 17:33
Gode vejrmæssige betingelser for at se ..
11/05/2024 17:09
Nyheder fra Religion.dk