annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15895354
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2400557
Et andet syn 2004870
Åndelig Føde 1608942
Jesu ord 1535036
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 393 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: DEN "SANDE" TRO?

At vise dine krænkelser er da den letteste sag i verden, Arne. Midt i en iøvrigt neutral udveksling af synspunkter skriver du pludselig:
Citat:
Men det er min opfattelse, at din konstante kritik af religiøsitet hviler på et lidt for fastlåst og overfladisk grundlag.

Og du fortsætter:
Citat:
Det er efter min mening en alt for overfladisk vurdering af religiøsitet.

På trods af at du i modstrid med kendsgerningerne beskylder mig for "en konstant kritik af religiøsitet" og kalder mig fastlåst og overfladisk, reagerer jeg ikke med personligheder, men beder dig om et eksempel på dit postulat om, at religiøsitet grundlæggende er en søgen efter hvad verden ER?

Det svarer du ikke på, men begynder i stedet på en gang ordkløveri om min efter ordbøger og leksika fuldt korrekte forklaring på den etymologiske betydning af ordene religion og postulat. Det er langtfra første gang, at du kværulerer over mit sprogbrug uden at du dog nogensinde har kunnet retfærdiggøre din kritik i forhold til den anerkendte semantik.

På det tidspunkt har jeg efterhånden mistet tolerancen for dine gentagne personlige angreb, og tager derfor til genmæle og kritiserer din debatform. Det får dig så til at reagere med at kalde mig påståelig, arrogant og nedladende, samt at du føler dig udsat for urimelige provokationer.

I lige måde, Arne, men jeg har i modsætning til dig gode grunde til at føle sådan. Hele dette indlæg er i realiteten overflødigt. Forløbet fremgår nemlig klart af indlæggene, og hvis du havde "ulejliget" dig med at læse hele tråden med en smule selvkritik, så ville du komme til samme resultat som Simon og andre læsere. I stedet giver du dig til at rose en debattør, som med sine primitive forsøg på hjernevask i bedste JV-stil er en pestilens for enhver saglig debat om religiøse spørgsmål.

Du udviser en udpræget animositet mod alt, hvad jeg skriver, og grunden skal søges i dig selv og ikke hos mig. Jeg er dog hverken sur på dig eller fornærmet af den grund. Du kan bare ikke forvente, at min tolerance er ubegrænset overfor usaglige personangreb, selv om jeg går ind for en udvidet ytringsfrihed. Men den indebærer jo også, at jeg har ret til at tage til genmæle overfor urimelige beskyldninger og personangreb.

Vi, som har startet denne debatportal, ønsker fortsat, at den kun skal begrænses af lovens bestemmelser om ytringsfrihed, så der vil altid være plads til kværulanter og missionærer og andre elementer, der virker forstyrrende på en saglig debat. Men jeg kan glæde seriøse debattører og andre læsere med, at i den nye udformning af debatportalen, som vi arbejder på at programmere, vil der være mulighed for at isolere sådanne aktiviteter på særskilte fora, så de ikke forstyrrer saglige debattører i at udveksle synspunkter til gensidig berigelse.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Landsholdsspilleren O'Riley scorer dobbe..
15/05/2024 22:50
Slovakiets vicepremierminister: Jeg tror..
15/05/2024 22:38
Det færøske lagting forkaster forslag ..
15/05/2024 22:13
To fremtrædende medlemmer af Nye Borger..
15/05/2024 21:46
Partier indkaldes til møde om brugen af..
15/05/2024 20:54
Nyheder fra Religion.dk