annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733159
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386511
Et andet syn 1994866
Åndelig Føde 1534792
Jesu ord 1526866
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 223 gæster og 66 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Einstein, nøgternt set.


Igen, Arne, demonstrerer du din manglende evne til at forstå det danske sprog (for ikke at tale om Einsteins metaforer).

Webmaster har ikke fastsat nogen debatkultur, men debatregler for denne debatportal. Jeg har jo selv været med til at formulere disse regler, og vores mål var jo netop den størst mulige ytringsfrihed, kun begrænset af lovens bestemmelser. Vi lavede en opfordring til at følge almindelig debatkultur, som du jo har et anstrengt forhold til, men det var og er ikke noget krav for at komme til orde her.

Alene din indledning; "en debattør, der kalder sig Ole Bjørn" viser din mangel på saglighed og debatkultur. Du ved udmærket, at Ole Bjørn ikke er noget, som jeg "kalder mig", men rent faktisk mit navn, og du har til overflod min private email adresse fra vores tidligere korrespondance. Din hånlige og arrogante tone viser tydeligt, at du ikke er her for at høre andres opfattelser, men kun for at udbrede din egen tro.

Du hævder at kunne fortolke en afdød fysikers religiøsitet ud fra en række samlinger af udvalgte citater, hvis autenticitet du ikke har gidet kontrollere, og uden at læse hans bøger eller biografier, skrevet af mennesker, der kendte ham personligt, og hvis fortolkninger han selv godkendte. Det er i allerhøjeste grad usagligt, Arne, ligesom dine egne oversættelser af hans ord, baseret på Gyldendals forenklede ordbøger, er det.

Du har hverken studeret fysik, engelsk litteratur, lingvistik eller er autoriseret translatør, så du udtaler dig på et meget tyndt grundlag om Einsteins tanker om universet, men det afholder dig altså ikke fra at påstå, at du er klogere på Einsteins tanker end hans kolleger og biografer. Det er i allerhøjeste grad usagligt.

Men du er da velkommen til at tro, hvad du vil. Blot må du regne med, at når du søger at udbrede dine personlige meninger som fakta om Einstein, så vil du blive modsagt af alle, som har gjort sig den ulejlighed at sætte sig ind i Einsteins liv og læst hans egne bøger og artikler.

At man kan tænke rationelt udelukker ikke, at man samtidigt kan tænke kreativt og intuitivt. Det er nemlig hvad alle forskere gør og også jeg, men det har du altså ikke forstået, som det fremgår af dine indlæg. Du gør det stik modsatte af Einstein. Han søgte efter holdbare forklaringer på de fysiske realiteter. Du digter en forklaring på universet som noget kærlighedsfyldt og hinsides muligheder for menneskelig forståelse.

Mvh

Ole Bjørn :o)

Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Demonstranter på gaden for at støtte r..
30/04/2024 04:23
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Nyheder fra Religion.dk