annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Einstein-citater

Hej igen Arne...

"Der er masser af kilder til Einstein-citater på internettet, og jeg har i denne tråd blot listet nogle få af dem - som dog giver så meget, at der er rigeligt for nok de fleste".

- Ork ja, vi kan finde (mere eller mindre korrekte) citater fra masser af historiske personligheder rundt omkring - men citater gør ingen til ateist eller religiøs troende. Det vigtige her er, hvorfor du tror Einstein var religiøs troende, og ikke mindst, hvorfor det er vigtigt for dig?

Noget andet er at du selvfølgelig er den der må ansvare for meninger du gør til dine, og det burde du kunne forstå betydningen af.
Gør derfor du andre menneskers meninger til dine, da er du og og ikke de den der må kunne argumentere for meningsindholdets rigtighed og relevans - prøv at tænk over princippet i fx. en politisk betydning Arne.

Jeg har kun læst Einsteins & Leopold Infelds "Det moderne verdensbillede" - som beskriver fysikkens udvikling fra Galelei og Newton til relativitetsteori og kvantemekanik -, hvori der bl.a. er et kap. om det filosofiske fundament i betragtninger. Jeg har selvfølgelig læst artikler og hvad ved jeg om fænomenet, ja jeg så for nogle år siden en søndag på DR-2 en længere uds. om Einsteins liv og virke som videnskabsmand og hans privatliv. Og jeg kan slet ikke se hvilke argumenter du og andre religiøse troende dog kunne ha' gemt i ærmet for den slags antagelser du her fremfører - og som jo på ingen måde er nyt. Så når jeg derfor spør' dig, hvor sammenhængen til det du citerer befinder sig (fx. fra hvilke kap. i bøger han skrev), så er det altså ikke fordi jeg ikke selv har en idé om det, mere fordi netop du må ha' en grundlæggende viden derom. Men du synes åbenbart det er en hemmelighed imellem indbyrdes troende, eller måske rettere synes du bare det er lidt kækt igen at få lidt opmærksomhed ved at gentage samme meninger uden på nogen måde at kunne forklare dig nærmere.

Men vi kommer nok ikke videre med at stille spørgsmål til dig, du har jo pr. def. fralagt dig ethvert ansvar for synspunkter du fremmer hist og pist. Ikke desto mindre synes jeg godt nok det er temmelig pinligt, men det må du jo selv leve med..

mvh
Simon
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Kamerafælder skal undersøge grænselan..
29/04/2024 11:31
Spaniens premierminister efter tænkepau..
29/04/2024 11:22
Danmarks håndboldherrer indleder OL mod..
29/04/2024 11:18
Nyheder fra Religion.dk