annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 493 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ilskov-Jensen
Emne: Re: Tro, dumhed og Helmuth Nyborg.

Kort kommentar om Helmuth Nyborg, som blev slettet p.g.a. teknisk uheld:


Helmuth Nyborg glemmer tilsyneladende, at USA´s befolkning er en af de mest religiøse i verden, og det gælder vel at mærke inden for alle samfundsgrupper og professioner i USA, også inden for den veluddannede amerikanske middel- og overklasse.

SAMTIDIG er USA verdens mest avancerede og højteknologiske nation, med verdens stærkeste økonomi.

En nation, som på alle måder er førende inden for uddannelse og videnskab, og nyskabende inden for kunst og kultur.

GODT KLARET af religiøse dumrianer, ikke sandt…?

ELLER skulle det monstro være hr. Nyborg, der har fundet frem til sine analyseresultater efter den (u)videnskabelige metode: “Søg, og du skal finde hvad du søger”…!?

————————————————–

Selv om ovenstående måske kunne tyde på det modsatte, holder jeg faktisk meget af den selvstændigt tænkende videnskabelige provokatør, intelligensforskeren Helmuth Nyborg, og fordømmer i allerhøjeste grad den chikane han af småskårne kollegaer gennem årene er blevet udsat for.

Ikke fordi jeg er enig med Helmuth Nyborg - det er jeg sjældent - men fordi han med stor personlig integritet og mod aldrig tager en såkaldt “videnskabelig sandhed” (som ofte er tidens ideologiske modeluner i videnskabelig forklædning) for gode varer, men respektløst underkaster alt og alle en kritisk granskning.

Herigennem tvinger Helmuth Nyborg os til at tænke os om en ekstra gang, og - i fald vi skulle være uenige med ham i hans angreb på denne eller hin almen accepteret yndlingsantagelse - at mobilisere saglige og solide ARGUMENTER til støtte for vore vaneforestillinger.

Det kan selvfølgelig kun de af hjertet intolerante og de åndeligt dovne - samt naturligvis DE DUMME - have noget imod…

Desværre viser de hadske reaktioner igennem fire årtier imod Helmuth Nyborg med al tydelighed, at der er mange åndelige dovenlarser og dumrianer herhjemme…!

Og det til trods for at vi danskere slet ikke er særligt religiøse…!?!

Jeg vil derfor slutte som jeg startede, nemlig med at betvivle Helmuth Nyborgs konklusion om en sammenhæng mellem en given befolknings gennemsnitsintelligens og grad af religiøsitet.


Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk