annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 470 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: HØJERE END ET HØJERE VÆSEN

Citat:
Sandelig ja: Omvendelsen står ikke til 'debat'.



ikke mere kvals herfra Thomas, jeg er enig,

min første omvendelse kan man sige meget om, både godt og skidt helt sikkert, men jeg ligner en der kunne trænge til endnu en omvendelse, og sådan føler jeg det også, at jeg har brug for en omvendelse i mit liv, ikke at jeg er nedbrudt eller føler stor anger (måske jeg burde dette) men der er da noget med at jeg ikke føler jeg forvalter mine pund eller talenter særligt hensigtsmæssigt (og ja der er da også ting jeg fortryder, ved ikke hvor tæt vi er på anger, måske derhenad), jeg kan gøre en lang række ting i mit liv meget bedre end jeg gør det nu,,, og hvorfor så dog ikke følge op på denne indsigt og få noget bedre ud af disse mine muligheder.

tiden er moden for en ny omvendelse, et kursskifte i mit liv,

det lyder måske lidt blæret at sige at jeg kan selv, men det mener jeg rent faktisk at jeg kan, jeg kan gøre en lang række ting bedre selv end jeg gør det nu,,,

i stedet for at lytte til alverdens kloge folk, kan jeg nøjes med at lade mig inspirere af dem, og så begynde at lære at lytte lidt mere til mig selv, alt det jeg selv kan og godt ved, som jeg forsømmer at følge op på,,


synd er at forfejle mål og mening med sit liv

jeg har masse af iboende visdom i mig som jeg kunne lytte til, jeg har ødslet mine talenter og min formue væk som den fortabte søn kunne man måske sige,,



Citat:
Vor dybeste frygt er ikke at vi er utilstrækkelige. Vor dybeste frygt er at vi er mægtigere end vi kan gøre os begreb om. Det er vort lys, ikke vort mørke, der skræmmer os mest. Vi spørger os selv:”Hvordan kan jeg tillade mig at være begavet, storslået, talentfuld, betagende?” Men hvordan skulle du ikke være det? Du er et Guds barn. Det tjener ikke verden at du leger lille. Der er intet oplyst ved at gøre dig mindre, så andre ikke kommer til at føle sig utrygge sammen med dig. Vi er født til at manifistere den Guds herlighed i os. Den er ikke blot i nogle af os; den er i os alle.Og når vi lader vort eget lys skinne, giver vi ubevidst andre tilladelse til at gøre det samme. Idet vi bliver befriet for vor egen frygt, virker vort nærvær automatisk befriende på andre.


Nelson Mandela





så thomas nu vil jeg ikke altid tale grimt og dumt om dig, nu vil jeg gå mere seriøst til værks,,,


I er velkommen til at spørge mig om hvordan det går med min nye omvendelse, måske I ikke vil kunne konstatere nogen forandring med mig, måske bjørnen og RoseMarie stadig ikke kan være tjent med at tage mig med i operaen,, vi får se, jeg lover ingenting, kun at jeg som min far siger, så vil jeg tage skeen i den anden hånd,

held og lykke Hansi, vi får se hvordan det går dig

mange kærlige hilsner HansKrist.

PS:

er det et stuntnummer Tiger? Endnu et selviscenesat stunt Tigerkrumspring for at gøre dig interessant, for at få opmærksomhed, for at gøre et stort nummer ud af dig selv? For at blive hørt?

vil omvendelsen nu betyde at du kan tale fornuftigt med både michael og thomas?

mit svar hertil: vi får se, men de gode intentioner er der,,,, jeg har ikke konkrete planer om at lykkes med at blive perfekt, men mere fuldkommen måske,,, at perfektionere mig selv er ikke tanken med min omvendelse,, men mere fuldkommenhed og større helhed måske, mere visdom med ind over mit liv, uha det ord jeg ikke ka li, nemlig fornuft, skal jeg nu tage dette ord i min mund eller skrive det her,, jeg ved det ikke, men måske, måske også mere fornuft med ind over mit liv,,,

hvad med empati, følsomhed og kærlighed og forståelse for andre og deres behov??? ja godt spørgsmål, og ja venlighed, dannethed ol

måske mindre kvajet og excentrisk opførsel, narcissistisk selviscenesættelse,,, mere imødekommende, øget social forståelse og intelligens (kan man nu også forlange dette af en asperger? ja godt spørgsmål, og er du nu også asperger lille Hansi)


min bedstemor sagde altid at jeg havde et rigtig godt hovede, men at jeg bare af en eller anden grund ikke ville gøre brug heraf, eller forsømte at gøre brug heraf,,, hun mente det forpligtigede at der sad et godt hovede på mig,,, og faktisk sagde hun,, "det må du ikke løbe fra",,, og jeg har en fætter der ofte siger; "Hans han er løbet fra forstanden"

selvfølgelig tænker jeg ikke på at jeg bør stoppe med at løbe, tværtimod, men måske jeg burde stoppe med at være bange for min forstand og mig selv, den jeg er,, uff er jeg nu ved at give indrømmelser til Michael,,


Jung denne forfærdelige kloge mand eller vise mand,, stor stor psykoanalytiker og bør nævnes sammen med Freud, til trods at deres veje skiltes og han ikke blev den kronprins Freud helt havde forventet, men måske Freud i og med Jung fik noget andet og meget bedre end han havde kunnet forestille sig.

nå nu til det Jung siger, der kan kaste lys på endnu en omvendelse i mit liv:

Citat:
Mercurius is, so to speak, the as yet untransformed "underground god" stirring in human souls. He is the chthonic counterpart of Christ, who is nevertheless not entirely hostile to Christ, but in fact a compensatory completion of the Christ-figure. Mercurius is the dangerous trickster spirit rumbling in the depths of newly liberated and "enligtened" souls, who can either lead to disaster and destruction or to individuation and a manifestation of the spiritual potential of human creativity.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Nyheder fra Religion.dk