annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: ISRAELS KRIG, MEDIERNE OG FOLKERETTEN

Hej Ipso Facto.

Du kan for min skyld gerne kalde mig "etisk relativist" og "kulturrelativist" - forstået på den måde at jeg ikke ubetinget og udelukkende "bekender" mig til den jødisk-kristne kultur, men også er åben for kvaliteter i andre kulturer.
Hvad er i øvrigt modsætningen til "relativist": "jantelovs-fundamentalist"? smiler

For eksempel har jeg da megen respekt for, at Koranens Sura Tre i indledningen sidestiller "Toraen" og "Evangeliet" med Koranen (Alle tre sandhed fra Gud).
Så hvem er egentlig mest tolerant her?

Ligeså har jeg da megen respekt for, at et land som Jordan bevarer sin natur ubeskadiget, mens man i Israel skulle have 2,6 gange større areal for at undgå varig og uoprettelig miljøskade og i Danmark tilsvarende 3,2 gange større areal - og for kloden som helhed ca. 1,3 (www.globalis.dk).
Så hvem er egentlig mest etisk rigtig her?
Er vores kultur overhovedet beundringsværdig?

Du drager paralleller til Nazi-tiden.
Det får mig til at spekulere på, hvilken holdning du mon har til danske frihedskæmperes jernbanesabotage, som jo vist har de fleste danskeres sympati - også selv om det kostede uskyldige danske civile lokomotivførere livet.
Indrømmet, de danske frihedskæmpere kunne ikke sende raketter ind over Tyskland, men bortset ferfra, synes jeg, der er ret mange paralleller.

At et folkeslag føler sig forrådt af et nyskabt FN, der i 1947 tillader jødisk besættelse af en del af området, kan jeg da godt forstå - og ligeså, at de i Gaza på demokratisk vis vælger en modstandsbevægelse: Hamas, til at styre samfundet.

Og at israelerne nu - ifølge det oplyste - bruger nye og yderligere brutale våben, og at de bomber skoler og skyder på ambulancer, gør jo næppe den arabiske vrede mindre.

Dette er ikke ment som et forsvar for islamisme, men blot som at ønske om at få kendsgerningerne på bordet - ikke kun dem der passer til egne sympatier og antipatier.

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk