annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 639 gæster og 1322 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Nyt politisk parti?


Ændrede vaner og værdier kommer indefra, hvad enten det kommer af nødvendighed eller af påvirkning udefra, og jeg har da også flere gange hørt, at fattige er nærmere Gud end rige, som bibelen også selv påpeger.

»Hvor er det vanskeligt for dem, der ejer meget, at komme ind i Guds rige. Det er lettere for en kamel at komme igennem et nåleøje end for en rig at komme ind i Guds rige.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/luk/18

Og erfaring er da også, at har jeg penge, til det jeg ønsker, ja, så køber jeg det ofte ... ikke at jeg er rig, men den mængde penge man har, kan der jo forbruges for.


Det med begærlighed er ikke helt nemt, for hvem – og hvor skal grænsen sættes, så alle vil acceptere det, - og skal det gælde både høj som lav.


Tænker en god måde er, at påvirke børnenes værdier fra små, men vil nok give protester fra nogle forældre – og mega svært med adgang til diverse medier, som er en helt naturlig del af mange børns hverdag i dag fra de er helt små.


Ang. udviklingen og forbrug så er det ikke let at stoppe ... Måske al den krig der er i verden kan lægge en dæmper på shop amok.

I alle fald er vor teknologiske verden sårbar ...

... men - hvad kan jeg gøre andet end først og fremmest at ,,feje,, for egen dør.



Det nye ,,parti,, - udbryder gruppen der vil ha´mere indflydelse, er ok for mig, men de kommer også til at rette ind, fordi sådan er det bare. Hug en hæl og klip en tå, og så kan de jo se om deres nye taburetter er bedre end de gamle.


Om noget er for sent? –

En talemåde er jo: at så længe der er liv, er der håb,, - og jeg hører nok til dem som håber på noget bedre og tror, at alle de tiltag der kan igangsættes til det bedre vil gavne, og især minde folk der har mere end det nødvendige om livsstilsændring, og så ved lovgivning.


En veninde af mig sagde engang, at jeg både kiggede efter løsning i himlen og lige rundt om hjørnet - og sådan er det nok -

Tænk om der var en kærlig Gud, som vil gribe ind.

.
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Fejl i kommunikationssystem lammede togt..
23/06/2026 23:45
Dronning Margrethe deltog i studenterfej..
23/06/2026 21:56
Tagbrand bringer fisk for millioner i fa..
23/06/2026 20:57
Kræftpatienter med senfølger skal hjæ..
23/06/2026 18:19
Venstrefløjskandidat vil ikke anerkende..
23/06/2026 17:55
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Nordkoreas leder vil udruste krigsskibe ..
24/06/2026 01:15
YouTube indgår forlig med teenager i sa..
23/06/2026 23:53
Airbus skal undersøge revner i vingerne..
23/06/2026 22:37
Ti er døde af ebola inden for et døgn ..
23/06/2026 22:31
Teknisk fejl lammede togtrafikken i hele..
23/06/2026 21:38