annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 639 gæster og 1322 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Nyt politisk parti?

Hej Tikka, jeg forstår godt dine betænkeligheder ved "en styret begærlighed", men jeg synes betænkelighederne er langt større ved "en fri begærlighed", der smadrer vores eksistensgrundlag.
For det er jo valget mellem disse to alternativer, vi alt for tøvende står overfor i dag, ja end ofte ikke vil se i øjnene.

Går man lidt grundigere ind på hjemmesiden: Den nye Venstrefløj ser man under overskriften: Begærlighed en nærmere omtale af bægærligheden, dens konsekvenser og vore samfundsmæssige muligheder.
Og går man ind under overskriften: Politik ser man knap en snes foreløbige pejlemærker for politiske standpunkter.
Jeg hæfter mig her især ved de tre første, der handler om: Formueskat, forbud mod finansiel spekulation og forbud med reklamer, mens jeg forstår at du hæfter dig ved forslaget om en personlig miljø-pung.

Det er jo nemt nok at være imod alt dette, men konsekvensen er jo noget nær "Jordens undergang".

Der er ganske vist en del mennesker, der tror på, at vi mennesker i tide kan finde teknologiske løsninger på vort eksploderende forbrug.
Mit skøn er, at det allerede er for sent og derfor ikke er et holdbart argument for at fortsætte "grådighedsfesten".

Er det dér, du står?

Der jo meget godt i dine forslag om kirkejord, politikerlønninger og militærudgifter, men i forhold til forbrugsfestens klimakatastrofe mener jeg, de forslår "som en skrædder i Helvede" trist

Mvh. Arne heart
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Fejl i kommunikationssystem lammede togt..
23/06/2026 23:45
Dronning Margrethe deltog i studenterfej..
23/06/2026 21:56
Tagbrand bringer fisk for millioner i fa..
23/06/2026 20:57
Kræftpatienter med senfølger skal hjæ..
23/06/2026 18:19
Venstrefløjskandidat vil ikke anerkende..
23/06/2026 17:55
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Nordkoreas leder vil udruste krigsskibe ..
24/06/2026 01:15
YouTube indgår forlig med teenager i sa..
23/06/2026 23:53
Airbus skal undersøge revner i vingerne..
23/06/2026 22:37
Ti er døde af ebola inden for et døgn ..
23/06/2026 22:31
Teknisk fejl lammede togtrafikken i hele..
23/06/2026 21:38