annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 639 gæster og 1322 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Nyt politisk parti?

Citat:
Måske vi endda kunne opnå en højere livskvalitet i en styret begærlighed.

Denne sætning fik mig til at se et Taliban styre, med moral politi og tildækkede kvinder for mig.

… men måske det nye partis tanke og evt. fremgangsmåde, er at tildele en slags kvoter til den enkelte dansker, så man selv bestemmer om man vælge mellem flyrejser eller oksekød ect.

DET tror jeg nu ikke, de bliver populære på, og populære skal de jo være for at komme til magten.

***

Ang. dit bibelcitat mm

Syntes ikke kristendommen fokuserer på at begrænse begærlighed, men på tro, og dit bibelcitat står jo i en kontekst om at blive avlet på ny – Få guds forvandlende ånd ind i sig og få evigt liv, og som jo ikke har noget med jomfru fødsel at gøre, som Johannes slet ikke omtaler, men derimod taler om Logos – Guds plan …

… om det er en styreform der holder begæret i ave, skal jeg ikke kunne sige, men man ,,retter vel ind,, fordi man elsker gud, som et guds barn.

Det tror jeg ikke, du kan overføre til et politisk parti, selv om nogle vil syntes, de har super holdninger.

Det er trods alt først og fremmest folket, der skal give dem sin stemme, og ser man på alle de partier vi har, er det tvivlsomt, hvor meget indflydelse de kan få, om nogen, men det da udmærket nogle vil gøre noget for de svage, undertrykte og udnyttede i verden,

- men tro mig.

Mange vil ikke give slip på deres privilegier, luksus og ubekymrede liv, hvor det er pengene der styrer.

… men kirken kunne jo starte med at afgive noget af al den jord de ejer, hvorpå der kunne bygges skæve boliger ect. - og så kunne man tænke på om politikernes lønninger skulle være mindre, og militær udgifter mm kunne bruges til bedre formål.

… men da begærligheden er global, er det nok op ad bakke med gode intentioner, og magt korrumperer.

.
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Fejl i kommunikationssystem lammede togt..
23/06/2026 23:45
Dronning Margrethe deltog i studenterfej..
23/06/2026 21:56
Tagbrand bringer fisk for millioner i fa..
23/06/2026 20:57
Kræftpatienter med senfølger skal hjæ..
23/06/2026 18:19
Venstrefløjskandidat vil ikke anerkende..
23/06/2026 17:55
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Nordkoreas leder vil udruste krigsskibe ..
24/06/2026 01:15
YouTube indgår forlig med teenager i sa..
23/06/2026 23:53
Airbus skal undersøge revner i vingerne..
23/06/2026 22:37
Ti er døde af ebola inden for et døgn ..
23/06/2026 22:31
Teknisk fejl lammede togtrafikken i hele..
23/06/2026 21:38