annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15702699
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383483
Et andet syn 1992785
Åndelig Føde 1529010
Jesu ord 1524592
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
0 registrerede 438 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Det spirituelle parti...

Namaskaram interesserede

Det er en meget interessant samtale vi har kørende på Facebook. Carsten har svaret...

Citat:
Ok. Personligt er jeg lidt betænkelig ved at børn skal ende om som et eller andet idealmenneske, hvis en Sadghuru betragtes som et sådant.

Han kan være et udmærket menneske - det kan jeg ikke sige om er tilfældet - men hvorfor ikke bare opdrage vores børn gennem hjem og skole til at blive eller være sig selv, og udfolde sit eget potentiale. Lærer dem at tro på sig selv.

Som sagt; jeg kan ikke vide om denne Sadghuru er efterlignelsesværdig, men skulle man endelig udpege en sådan - med de nævnte forbehold - hvorfor så ikke tage en personlighed som Jesus?

Generelt er jeg skeptisk overfor for enhver guru - måske særligt de østlige; jeg har ofte måttet konstatere, at de indadtil er noget andet end det billede, de viser udadtil.

Jeg tænker her på en Sai Saba, en Amma, en Osho og andre. For mig at se er (eller var) disse personligheder eksempler på mennesker, der udadtil guddommeliggør sig selv (eller deres tilhængere gør, og bliver ikke korrigeret), mens de indadtil er noget helt andet og alt andet end guddommelige.

Vi der kender VmL kender jo den slags personligheder, der guddommeliggør sig selv, med menneskeord; Lider af storhedsvanvid og selvbeundring, og som drives af ønsket om magt, penge og berømmelse. Det er jo det, der endnu præger mange af de ældste.

Men alt dette er jo bare min mening (og et forsøg på at give dig et seriøst svar).

Mit svar til det...

Citat:
Jeg forstår dig godt. Men ønsker vi ikke at børnene ender op som spirituelle fyrtårne? Hvordan skal det lade sig gøre med vores skolesystem? Det er ikke optimalt i mine øjne. Som sådan mangler der nogle spirituelle toner heart Hvorfor skriver jeg ikke Jesus? Fordi folk vil tænke på evangelierne? Det er meget nemmere/bedre at henvise til Sadhguru - han er fuldt ud på højde med Jesus, hvis han da ikke overgår ham blinker Jesus var et menneske af sin tid. Sadhguru er et menneske af sin tid. Jesus kendte ikke til VmL og det gør Sadhguru heller ikke (endnu). Hvem er størst? Mest vidende? Jesus eller Sadhguru? Jeg tænker bare, at de kunne have (haft) en fantastisk samtale om livet med hinanden. Håber du vil se denne video og huske på, at han ikke har læst VmL. Har set over hundrede videoer med ham og kan ikke lade være med at være begejstret for ham. Han har hjulpet mig på så mange måder. Hvad er en guru...

https://www.youtube.com/watch?v=JkA0XxP6YEE

Hvorfor føler jeg mig hjemme i Indien ler Hvorfor disse to videoer...






Your friend forever

Jan
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:50
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Houthibevægelsen rammer britisk olieski..
27/04/2024 04:45
Nyheder fra Religion.dk