annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 426 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Pavens voldsomheder afsløret

Hej Treram.

Da jeg så de nye afsløringer af den katolske kirke på TV - med paven og pavens bror involveret - tænkte jeg, at nu varer det ikke længe, før Treram kommer på banen her på Trosfrihed.dk.

Og du har jo ret: Et frygteligt svineri blandt de gejstlige magthavere i den romersk katolske kirke er endnu engang afsløret.

Hvorfor går det sådan?
Er det den religiøse side af sagen, der særligt frister til magtmisbrug - eller er det simpelthen blot det at have magten, der er den egentlige årsag?

Jeg gætter, at det simpelthen er dét at have magt, der frister til misbrug af denne magt.

Som præsidenten, der ikke vil gå af, når det er tid, men i stedet ændrer lovene, så han (m/k) kan fortsætte.

Som forældre, der slår deres børn og misbruger dem seksuelt.

Som politifolk, der tramper en liggende anholdt på halsen, til han dør af det.

Som embedsmænd (m/k) der modtager bestikkelse, hvilket - globalt set - snarere er normen end undtagelsen.

Som mændene overfor deres hustruer i kvindeundertrykkende kulturer.

Og listen er nok meget længere, når vi begynder et eftersyn af, hvordan vores globalt dominerende dyreart opfører sig - overfor artsfællerne - og overfor verden i det hele taget.

For den romersk katolske kirkes vedkommende kan der nok ikke være megen tvivl om, at kirkens seksuelle undertrykkelse af egne præster, munke og nonner yderligere stimulerer fristelsen til seksuel undertrykkelse af værgeløse børn, unge - og nok også voksne - det sidste i den generelle seksualmoral, der bl.a. søger at hindre prævention og abort.

Hvad kan vi stille op mod alt dette svineri?

Det eneste, jeg kan få øje på, er et generelt krav om åbenhed og gennemsigtighed - ikke i påklædning smiler - men i adfærd.

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lun lørdag i vente
27/04/2024 08:50
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Nyheder fra Religion.dk