annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 472 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: "DE TROENDE"

"Ork, troende kristne (og Saracenere) på den tid, handlede i overensstemmelse med politiske konventioner og forsvarede deres idealer, fastsat af myndige troende i trossamfundet - på samme måde som du i din samtid. De blir skam ikke dårligere troende kristne af at nogen i eftertiden sidder og klipper i de historiske annaler, til fremme for dem selv som de "rigtige & bedre kristne troende". "

- Konteksten er og var, at jeg svarede Treram på, at han ikke brød sig om, at kristne mener det rimeligt at voldtage børn og myrde. Det mener jeg heller ikke er ok. Så derfor sagde jeg, at der er forskel på kristne. For det er der jo.

- Desuden bliver det ikke 'i orden' at slå ihjel, bare fordi der engang var nogen, der mente, at det var ok i en eller anden kontekst. Jeg er ikke tilhænger af den form for værdirelativisme. Jeg mener IKKE, at det er i orden at slå ihjel, fordi man vil udbrede en eller anden religion eller ideologi eller hvad det måtte være.

"på samme måde som du i din samtid."

- Lad være med at påstå noget om mine intentioner. Det er nogle præmisser, du kan bruge, når du diskuterer med nogle, der leger med på dine julelege.

"De har netop som du ment"

- Samme svar som før.

"Man kan bare ikke, som du, klippe dem ud af historien og fremhæve dem som dårlige kristne."

- Som sagt er jeg ikke tilhænger af værdirelativisme. Jeg finder det ikke ok at slå ihjel 'i Guds navn'. Hverken nu eller før. Du er velkommen til at være af en anden mening.

- Desuden er pointen stadig, at Treram finder det modbydeligt, at præster kan finde på at voldtage børn - og jeg er af helt samme mening. Og jeg mener bestemt, at sådanne mennesker kun kan være kristne af et navn, de har givet sig selv. De følger ikke Jesus på den måde.

"Men sådan et misbrug af ukendte mennesker ville du som den kærlige, korrekte kristne troende da aldrig finde på at fremelske, vel...?"

- Så er vi tilbage til dine hånlige bemærkninger, ser jeg. Du bør droppe dine spydigheder... de fremstiller dig som en, der enten ikke kan eller vil argumentere sobert og ud fra gensidige og ligeværdige præmisser.

- Det er ikke præmisser, som jeg vil føre en dialog på. Jeg mister interessen til at læse resten af dit indlæg, når jeg støder på sådanne bemærkninger.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Ruslands industriproduktion stagnerer
27/04/2024 19:32
Danmark investerer i Ukraines forsvarsin..
27/04/2024 18:30
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Nyheder fra Religion.dk