annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
3 registrerede somo, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 470 gæster og 58 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: "DE TROENDE"

"Hvad jeg tænkte på var naturligvis, at også folk tilbage i tiden betragtede sig som kristne"

- Mange betragter sig selv som kristne. Og indbyrdes er de uenige om, hvem af dem, der er de "virkelige" kristne. Og under alle omstændigheder er der forskel på dem. De forskellige grupperinger er ikke ens, selv om de kan finde på at kalde sig ved samme navn.

"Du kan finde anerkendelse for din tro"

- Jeg er ikke interesseret i at blive anerkendt for min tro.

"Men kristne inkvisitatorer har næppe følt sig mindre kristne end du."

- Uanset at forskellige grupper tildeler sig samme navn, kan de stadig være aldeles forskellige.

"Giv mig endelig et eksempel på større stringens, med samme meingsindhold?"

- Jeg er ikke interesseret i at rette dine hånlige bemærkninger for dig. Den øvelse må du selv gøre.

"Retorik u/mening - det dér!"

- Pjat med dig.

"Pointen var/er, at der er stor sammenhæng mellem forestillinger om gude og jesustro - uden gudetroen, ingen jesusanekdoter."

- Vrøvl. Man kan sagtens tro på Jesus som historisk person uden at tro på Gud. Man kan også tro på Gud uden at tro på Jesus. Og folk kan tro på begge eller ingen af dem og stadig være forskellige.

"Du sidder skam og bruger mennesker her på debatten, hvilket netop belyser et behov for livssynsforankring i kontakt til troende mennesker omkring dig."

- Du er velkommen til at sidde og tolke løs. Og du finder det måske endda selv troværdigt. Det rager mig en papand. Jeg er her ikke for at deltage i dine små julelege.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Problemer med at logge på MitID
28/04/2024 15:02
Demonstranter går på gaden over hele A..
28/04/2024 14:26
Abbas forventer angreb mod Rafah i løbe..
28/04/2024 11:37
400 ton nødhjælp er på vej med skib t..
28/04/2024 09:18
Lun søndag ender i tordenvejr
28/04/2024 08:34
Nyheder fra Religion.dk