annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 142 gæster og 253 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: "DE TROENDE"

Hej Arne.

Jeg kender buddhismen vældig godt, men flere præster påstår at buddhister er at betragte som ateister, netop fordi de ingen gud har og det lød da meget sandsynligt for mig.

Men skal alle der tilbeder et eller andet så betegnes som religiøse, såsom satan, thor, odin, julemanden og de mange der dyrker en eller anden sten også betragtet som værende tilknyttet en religion, mener du virkelig det?? eller hvor går skillelinien, det må være enten eller.

"Hvad er din tro(viden er der jo ingen der har)?."

Da jeg ingen tro har, læner jeg mig op ad den viden der findes og den er nu ret så stor. Den tilgængelige viden er så altid bevist næsten 100%, mens der ingen beviser findes for noget som helst, der kan bekræfte at der findes ca.5000 guder og at een gudesøn Jesus engang betrådte denne jord.

Ikke desto mindre tror de fleste, mere på det sidstnævnte end på videnskabens resultater, muligvis fordi de ikke gider sætte sig ind i dem, de er ellers let tilgængelige.

Nu føler jeg mig ikke inddoktrineret i grænseløs tro på videnskabens altomfattende visdom, men har en tillid til at videnskaben vil komme frem med resultater der slår helligånden og dens følgesvende ned af pinden, før eller siden, det vil selfølgelig blive stort nederlag for troende, som de sikkert vil have svært ved at acceptere.

Så valget står imellem guderne og videnskaben, hvordan kan du tvivle?.

Bl.a. skal de 64 store ultrakorte millimeter bølgelængde radioantenner i Chile, der er ved at blive indkørt, nok bringe store nyheder når de kører optimalt, man mener at det skulle blive muligt, at se helt tilbage til the Big Bang.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Se billederne: 1. maj markeret verden ov..
02/05/2024 00:00
Missilangreb i Odesa igen, igen: 13 er s..
01/05/2024 23:16
Arizonas senat forkaster abortlov fra 18..
01/05/2024 22:07
21-årig kvinde løsladt i mørklagt ter..
01/05/2024 21:51
New York vil føre voldtægtssag mod Har..
01/05/2024 20:49
Nyheder fra Religion.dk