annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 45 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: De fornuftige unge har deres egen mening om Je

Gomoren Arne.

Det guddommelige kan jeg godt følge dig i, det kan man bruge om meget selvom man ikke er troende, måske det kan siges at være lidt at svigte ateismen.

Jeg har en guddommelig viv, som jeg er meget glad for, mange mente også at Marilyn Monroe var en guddommelig kvinde, man kan så undres over hvad en gud har med dette at gøre.

At vi ER, er jo det evige store spørgsmål for menneskeheden, hvorfor ER vi, det var ikke noget man var i tvivl om indtil menneskene begyndte at tænke mere over tingene og videnskaben pillede hele skabelsesberetningen fra hinanden, inden da var man helt sikker på at vi var skabte af en gud, ihvertfald i europa, i østen mente/mener man vist at verden altid har bestået, de har ingen skabende gud, så de har tilsyneladende været forud vesten rent intelligensmæssigt.

At nogle så stadigvæk tror på at jorden kun er omkring 6000 år gammel, selvom videnskaben så klart har bevist at dette ikke er tilfældet, siger meget om de troende og især om deres problem med at godtage den sande virkelighed, de kæmper med næb og klør mod sandheden, jeg så fornyelig et interview med en engelsk biologilærer, der påstod at vor klode kun var 6000 år gammel og underviste sine elever i dette, så den sidste idiot er ikke født endnu, det samme sker så også i de danske kristne friskoler, jamen kan vi tillade at man sådan manipulerer med sandheden og dermed med børnenes uddannelse ?.

Her følger Ipso Facto mig så helt og holdent, han mener også det er inddoktrinering som burde forbydes, at nogle forældre så mener deres børn skal gå i kristen friskole og lærer noget sludder, viser at de selv er forblændet af de gamle røverhistorier.
Der er ingen tvivl om at disse børn nok forbliver "gode" troende og bringer uvidenheden videre. De kan så få et job som præst, sålænge der er et behov for sådanne.

Men det ser ud til at mange unge ikke er så lette at inddoktrinere mere, de er blevet mere kritiske med hvad man prøver at bilde dem ind, de er sku ikke så dumme, hurra for det.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Den amerikanske forfatter Paul Auster er..
01/05/2024 06:12
Kan Niels Holck udleveres til Indien? Re..
01/05/2024 05:50
Politiets arbejde er færdigt ved skibsb..
01/05/2024 05:30
FN-chef efter meldinger om massegrave i ..
01/05/2024 02:44
Tre har mistet livet efter angreb i ukra..
01/05/2024 02:23
Nyheder fra Religion.dk