annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 405 gæster og 546 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kirie eleison

TrosTvang


Du er besat af en ateistisk astrofysisk tros'tvang hvor mennesket bliver isoleret fra verden og en fremmed i verden - der blot som passiv tilskuer og teoretiker sidder og forestille sig ting om verden og universet

Jeg gør det anderledes med Heidegger - jeg danser og elsker med verden - danser i min kærlighed til verden - i min i verden værens tilstedeværelse dasein Heidegger eksistens - hvor jeg og verden er uadskillelige og hvor jeg lader verden komme til udtryk i mit liv fordi jeg svinger og danser med verden fx mine Bier og sommerfugle i haven og mine solsorte der åd fandeme alle havens dræbersnegle mens naboerne tæt på mig klippede flere hundrede dræbersnegle pr dag havde vi ingen. Men naboen havde også stort set kun græs i haven og få buske og blomster og brugte round up så der intet ukrudt var og så ingen solsorte ville yngle i haven hvorimod jeg havde en biodiversitet så stort så stort at jeg tiltrak bierne og insekterne og sommerfuglene og fuglene her solsortene der med deres to kuld af fire unger pr gang gjorde det af med dræbersneglene i haven

Hvis vi vil kende naturen så må vi arbejde med selvforsyning - for det er derigennem vi lærer naturen at kende - ikke ved at vi køber vores frugter og bær og grøntsager i Rema eller Brugsen - i så fald vil vi aldrig lære at forstå naturen

Måske du ikke er klar over det Arne - men naturen lige udenfor dit vindue er hvorfra du kan hente din ernæring og føde hvis du ønsker at stoppe vi menneskers rovdrift og drivhus gasser udledning.
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Kræftpatienter med senfølger skal hjæ..
23/06/2026 18:19
Venstrefløjskandidat vil ikke anerkende..
23/06/2026 17:55
Mand omkommet i brand ved strandområde
23/06/2026 14:53
Arenaproblemer får vinter-OL i 2030 til..
23/06/2026 14:40
Bob Dylan kommer igen til Danmark
23/06/2026 14:33
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kommune erkender ansvar og betaler ersta..
23/06/2026 17:12
11.000 søfolk og hundredvis af skibe sk..
23/06/2026 16:07
DF-ordføreren kaldte Social-demokratiet..
23/06/2026 16:00
Hvornår skal man gengælde en tjeneste?..
23/06/2026 16:00
Hvad bliver den socialdemokratiske kirke..
23/06/2026 16:00