annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 197 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Min ”religion”

Aldrig i mit liv har jeg læst noget der er så Anti Jesus Kristus agtigt, så aggressivt og hånligt totalt afvisende overfor alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at bringe i spil i verden:


Citat:
Arne:


Og de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.
Dét, at de gør mennesket til verdens centrum, finder jeg naivt og snæversynet.
Idéen om en menneskelignende superfader hævet over barndommens far - i matriarkalske samfund en supermoder - opfatter jeg som en primitiv og nærsynet ønskedrøm.
Jeg forstår godt længslen efter en guddommelig menneskelignende almægtig og kærlig person, som man trygt kan bede til, men for mig er det guddommelige noget langt, langt højere, som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.



At et menneske latterliggør alt det Jesus Kristus er kendt for har jeg det helt fint med - men at det samme menneske flager med et Jesus Kristus Ikon som værende hvad der afstedkom et meget stort afgørende "religiøst" åbenbarings øjeblik i vedkommendes liv er simpelthen bedrageri og at føre folk bag lyset eller også aner manden Arne ikke hvad han snakker om.

Ihvertfald gi'r det ingen mening overhovedet.

Det er det værst tænkelige eksempel på at Jesus Kristus kan misbruges groft til hvad som helst.


Hilsen HansKrist



PS:


for mig er det guddommelige noget langt, langt højere, som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.


Kunne nogen forestille sig Jesus Kristus gav udtryk for noget i den retning?

Nej det strider imod alt han er kendt for - det står i direkte modstrid med alt han kæmpede for og gav sit liv hen for.

Det er den totale afvisning Jesus Kristus og hvad han er religionshistorisk verdenskendt for at bringe i spil i verden.


Kan du HansKrist ikke bare se igennem fingrene med at den samme person som står for det stik modsatte hvad Jesus Kristus stod for, også flager med et Jesus Kristus Ikon som værende årsag til et af mandens største religiøse øjeblikke??

Nej ikke hvis hvad vi skriver skal give mening.

Der må være grænser for hvor meget vi kan tillade os at misbruge Jesus Kristus.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Nyheder fra Religion.dk