annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15823918
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394856
Et andet syn 2000417
Åndelig Føde 1577500
Jesu ord 1531317
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 192 gæster og 55 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Det 5. bud

Bevis det!


Du kunne jo selv læse Apostlenes Gerninger eller Paulus.

Jeg skrev direkte af fra dit Wikipedia link at Luther siger vi skal selvstændigt fortolke Bibelen og det er altid Helligånden der åbenbarer Skriftens mening. Gør ordene til Guds Ord for os.

Hvad jeg skal bevise forstår jeg ikke.

Du påstår at kristne skal tro på hvert ord der står i Bibelen - jeg viste dig hvad der stod i det link du selv kom med at vi selvstændigt skal fortolke Bibelen. At Luther siger tro ikke har noget at gøre med at tro hvert læst ord fra Bibelen.

Så der er ført rigeligt med bevis


Citat:
Kristendommen er ikke en bogreligion, hvor vi bare kan slå op og citere fra, som om ordene var fortid. Derfor bekender vi også at vi tror på den Hellige almindelige Kirke og ikke den hellige almindelige bog. Det er en bespottelse mod Ånden bare at gentage Bibelens ord ufordøjede, som om Ånden ingenting betyder.
Det strider mod Ånden at gøre Bibelen til en bog, man bare kan citere fra... Det er gentagelsen der strider mod den levende Ånd, fordi gentagelsen gør ordene til fortid, og Helligånden bliver hjemløs.
Vi skal ikke kendes på citaterne fra fortiden men på de frugter vi sætter her og nu.
Bibelen vil ikke være død fortid, men levende og åndende nutid. Bibelen skal derfor med et gammelt ord granskes - fordøjes og fortolkes. Enhver tid og person skal selv stå inde for ordene. Vi er nødt til at sætte os selv på spil, så er der liv og ånd. Men at gemme sig bag ordene er åndløs. Lisbeth Kjær Müller (gift med Mogens Müller som jeg har skrevet en del om her på det sidste).
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
09/05/2024 15:56
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Pige fik hørelsen igen efter banebryden..
09/05/2024 16:15
Russisk ambassadør har besøgt Bornholm..
09/05/2024 16:03
Lars Løkke advarer mod israelsk landope..
09/05/2024 15:27
Tyrkiet kalder israelske påstande om ha..
09/05/2024 15:09
Svensk politi advarer: Kriminelle rekrut..
09/05/2024 14:32
Nyheder fra Religion.dk