annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15823918
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394856
Et andet syn 2000417
Åndelig Føde 1577500
Jesu ord 1531317
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 194 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Mennesket i verden

Citat:
Du har "mange bolde i luften"

Du kaster boldene smiler

Du er jo lidt svær at tale med, når dine ord dækker andet, end det som er gængs, og du samtidig både forkaster gængs opfattelse af den kristne gud, Jesus, ordet mirakel og hvad der er muligt for et menneske under pres.

Livet er er jo en kendsgerning grundet vor bevidsthed, og derfor vi ikke lever i evigheden, da vort liv mest består af levet liv i fortiden og fremtiden i nuet.


Citat:
Du nævner Jesus som eksempel på et menneske, der kan fortsætte sin kærlighed under pres.
Nu er Jesus jo ikke hvem som helst,

Han var vel et menneske hvis bevidsthed fik ham til at tro, han var guds søn, som havde levet før, og jeg kan af egen erfaring skrive under på, at tro kan ”flytte bjerge” og hvis ikke man kan klare presset er troen ikke noget man vil dø for, og det er jo dét den kristne tro lægger op til.
Du kan læse det i bibelen. De første kristen gik i døden for deres tro, fordi Gud skal sættes højere end alt andet.



Citat:
så tror jeg ikke på "frelse fra synd og død",

Jeg tror heller ikke på beretningen om syndefaldet, og er derfor ej kristen, da jeg heller ikke tror på opstandelsen og det evige liv, men det gjorde den historiske Jesus, mener de som studere den slags.
Jesu var en lovtro jøde og en apokalyptisk profet, som troede på opstandelsen, og jeg tror han var super troende, så meget at han mente, han afspejlede guds væsen, men intet menneske kan blive fuldkommen. Vi kan lære af vores fejl, og det kan vi gøre livet igennem.


Citat:
Citat:
For således elskede Gud verden -

Desværre glemmer Johannes straks efter "verden" og fokuserer alene på os selv - vi mennesker

Den kristne gud kan ikke elske, når han kun findes i menneskets bevidsthed, men ellers er den kristne gud menneskenes gud, som de skal tilbede i ånd og sandhed – gud vil tilbedes … og det er forklaringen på der ikke fokuseres på ”verden”, da en sten og andet ikke kan tilbede gud, og dennes guds ånd ej heller er i naturen, selv om livet tilskrives som guds skaberværk, men man kan jo definere begrebet gud = liv/livets skaber og så kan man tilbede naturen - som vi selv er en del af - som var den af gud, se, og så kan livet kaldes guddommeligt, men har ikke noget med kristendom at gøre.


.
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
09/05/2024 18:28
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Propalæstinensiske aktivister smidt ud ..
09/05/2024 17:51
TikTok vil mærke AI-genereret indhold
09/05/2024 17:24
Pige fik hørelsen igen efter banebryden..
09/05/2024 16:15
Russisk ambassadør har besøgt Bornholm..
09/05/2024 16:03
Lars Løkke advarer mod israelsk landope..
09/05/2024 15:27
Nyheder fra Religion.dk