annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 197 gæster og 43 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Mennesket i verden

Citat:
Og jeg tvivler på, at der eksisterer mennesker med en "personlighed", som kan ignorere at være under pres og fortsat kan vedligeholde aktiv næstekærlighed, kærlighed til naturen

Jesus står vel som eksempel og forbillede på, at det kan lade sig gøre.

»Fader, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør.«

OG
Og Jesus sagde til ham: »Sandelig siger jeg dig: I dag skal du være med mig i Paradis.«

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/luk/23

I øvrigt gik han vel i døden for vores skyld, i følge skrifterne (?)

*

Bevidstheden kan rumme forskelligt, og er den vi bibelsk fik ved syndefaldet. Bevidstheden om godt og ondt, og denne bevidstheds opvågnen er jo årsag til Jesus skal frelse os fra synd og død. Jesus som ifølge skrifterne mente han var guds billede og derved fik guds ånd, og da jeg mener, gud er et menneskeskabt billede er helligånden det selvfølgeligt også, men vi kan jo sagtens stræbe mod at blive en bedre udgave af os selv, hvis vi har sådanne billeder, men hvorfor ønsker vi det, når vi også har lært vi ikke må ophøje os selv.

*

Citat:
De siger mig, at miraklet: verdens væren er så stort, at dette leksikon ikke kan rumme det.

Jeg forstår, du gerne vil beholde dine mirakler, så livet er et mirakel hvor helligånden er tilstede i alt og overalt og denne helligånd repræsenterer Gud skaberen/Jesus …


… og gud og Jesus vil du ophøje til noget andet, end det vi læser i bibelen. (Det må du gerne forklare) … men ikke usædvanligt du har egne ideer og billeder til dit trosliv. Det har de fleste.

Alle danner deres egne billeder, også nok derfor der blandt andet er så mange forskellige kristne trosretninger, og så kan man jo spørge hvilken ”vej” der er tale om i citatet: Jeg er vejen sandheden og livet.

Citat:
At kristendommen har givet os kærlighed mellem Gud og mennesker - og mennesker imellem - kalder du en påstand.
Er du uenig?

Den kristne gud kan ikke give kærlighed til menneskene, hvis ikke han eksisterer, hvad enten man tror på en gud fader, eller tror på den opstandne Jesus som Gud, der skal straffe de ugudelige. Læs Johannes åbenbaring ang. straf.
Det er indbildning, men kan sagtens blive den troendes virkelighed som fakta, de vil gå i døden for, for mange ser himlens gud og den opstandne Jesus som kærlig, og vil gerne tro på noget hinsides, for det er jo der, vores ånd kan komme hen, når vi dør, tror mange.

Kristendommen er en døds religion med undergangs fantasier, en jødisk trosretning Jesus og Johannes døberen missionerede for, så "vi" – de frelste - kunne/kan få et efterliv i det nye Jerusalem ...

… men det er jo kun hvis du tror, og handler derefter du kan modtage denne forret og kærlighed ifølge skrifterne.

Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den!
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/matt/7

Så som synder, som vi alle er født, skal du ændre sind og blive på den smalle vej, hvis du ønsker endnu et liv i kærlighed til gud … først her elsker gud mennesket … dog han elske også synderne nu, når han ser dem gennem Jesu offer - men - det betyder du skal tro:

For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elskede mørket frem for lyset, fordi deres gerninger var onde.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3

Et citat som kommer efter dette, det at blive født på ny med vand og ånd.

Så ens personlighed ændre sig, når man tror og handler derefter så meget, at man vil dø for troen, som skriften beretter Jesus gjorde ... og sådan styrer bevidstheden vor virkelighed og liv

.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Nyheder fra Religion.dk