annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15787147
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392505
Et andet syn 1998796
Åndelig Føde 1558290
Jesu ord 1530126
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 70 gæster og 71 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro, håb og kærlighed

Citat:
Arne:

Karen Armstrong skriver om shamanens empati - og som hun anser for et tab, at vi har mistet.


Ja læs nu mit forrige indlæg - her forklarer jeg hvorfor vi og du Arne og Karen Armstrong har mistet den dybe indsigt og respekt for naturen.


Jeg har beskæftiget mig med de her forhold mange mange år før Karen Armstrong begynder at få øje på forholdet.

Jeg er fra landet - født og opvokset på landet og har lært på egen krop at eksistensen var en i naturen værens eksistens. Alt var biologisk og levende og det var før moderne konventionel industri landbrug - før vi ødelagde naturen.

Jeg var iøvrigt et naturbarn - har tilbragt stort set hele min barndom og indtil konfirmations alderen ude i naturen hver dag ofte alene sammen med tre hunde på eventyr i skov eng og mose - det var et paradis og jeg var i dette hver eneste dag med alle mine sanser vågne.


Rygterne om mig gik at jeg måtte blive den nye Dr Lieberkind - fordi jeg aldrig var indendøre men altid beskæftiget ude i naturen. Mit hjem var ikke indendøre men ude under åben himmel midt i naturen.


-0-0-0-0-


Hvis det moderne menneske ikke opdager at dets eksistens er afhængig af naturen vil det aldrig lære naturen at kende.

Men langt de fleste moderne mennesker får penge på kontoen hver måned uden at de overhovedet har været i kontakt med naturen og skal de have noget at spise går de i Rema og Netto og sålænge det er sådan vil vi aldrig kunne lære at forstå naturen.

Lære at forstå at vores eksistens er vores fysiske kropslige biologiske sanselige i verdens/naturens værens tilstedeværelse DASEIN eksistens.

Hvis vi skal rede moder jord Gaia - så skal vi alle uanset hvilket arbejde vi har også i vores fritid være beskæftiget med at være selvforsynende - ihvertfald med grøntsager og kål og rodfrugter og salat og tomater argurker og græskar mmm og med bær og frugter - solbær blåbær jordbær og æbler blommer og kirsebær og pærer og aronia og havtorn mmm.



-0-0-0-0-

Citat:
Arne:

Hvad angår det nævnte fra Første Mosebog, så er jeg stået af en sådan form for kristendom - og du er pludselig blevet mundlam.



Problemet er at du altid har tænkt kristendommen Bibelfundamentalistisk Dogmatisk --

men jeg har fortalt dig at min kristendoms forståelse bunder i den SPIRITUALITET vi møder hos Paulus og Jesus der ikke er Dogmatisk eller Bibelfundamentalistisk Dogmatisk.

Men af en eller anden grund som Tikka og Jørgen Primdahl så opfatter også du Arne Kristendommen som Bibelfundamentalistisk Dogmatisk og Kirke Dogmatisk (teodice fx) og du har overhovedet ikke sans for den udogmatiske meget sublime SPIRITUALITET vi finder hos Paulus og Jesus.

Selv Bertrand Russell der har skrevet bogen derfor er jeg ikke kristen han hævder at kristendommen er meget spirituel fx meget mere end islam er det.
Seneste indlæg
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Min ”religion”
af Anonym
05/05/2024 12:34
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Manden, der spillede kaptajn i Titanic-f..
05/05/2024 16:25
Hamas tager ansvar for angreb ved den is..
05/05/2024 16:20
Netanyahu nægter at gå med til Hamas' ..
05/05/2024 16:19
Lyngby henter vigtige point i bundstride..
05/05/2024 16:11
Odense Håndbold ryger ud af Champions L..
05/05/2024 15:32
Nyheder fra Religion.dk