annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro, håb og kærlighed

Citat:
Arne:

Sagen er imidlertid, at jeg på et tidspunkt for længe siden - i min søgen rundt i det religiøse landskab - også forsøgte at lære din form for kristendom nærmere at kende.
Det lykkedes ikke. Jeg kunne ikke ikke finde noget overbevisende i dine ord - heller ikke selv om jeg trængte mig på for at få et klarere indtryk.




Så - Hanskrist - hvad forholdet mellem dig og mig angår, så har din form for kristendom forlængst ikke mere min interesse, hvorfor jeg ikke kan se hvordan jeg skulle kunne "være på nakken af dig" her.
Noget andet er dine grove og ubeherskede angreb på mig som menneske.



Du er et kæmpe vrøvlehoved og fyldt med udspekuleret opdigt for at se hvordan du kan få skovlen under HansKrist.

Da din hukommelse er så dårlig at du gang på gang ikke kan huske hvad det er hos mig du har kaldt svulstige intetsigende tomme ord der ikke gav mening

Så sker der det sjove flere gange at du pludselig finder hvad jeg har sagt (som du gav møjfaldet svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver) hos andre forfattere og pludselig fremhæver du dette som noget der har din store interesse og ligger dig nært og inspirerer dig.

Men da jeg skrev det var det svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver.

Da dette er sket flere gange ved jeg at det åbenbart er mig som person du går efter at ringeagte.


Alt hvad du har ringeagtet er præcist det som Jesus og Paulus og ja kristendommen er religionshistorisk verdenskendt for.

Det er så hvad det er - at du overhovedet ikke vil vide af hvad Jesus og Paulus religionshistorisk er verdenskendt for - men for fanden du flager sgu samtidigt med et Jesus Kristus Ikon - det kan man ikke uden at være dum og ikke have forstået en skid af hvad det hele drejer sig om.

Ja du er agnostiker sgu og Jesus og Paulus er kendt for et totalt opgør med agnosticismen - de står for agnosticismen endeligt - da de vil bringe en intim personliggørelse vores Guds relation til verden som en dynamisk kreativ fader søn relation hvor vi til enhver er i en livgivende samtale Gud i vores indre. Ja Gud er i KRISTUS blevet vi mennesker nærværende så vi som Jesus Paulus og Jung har demonstreret det har Gud som vores vigtigste hjælper og trøster og vejleder og kilde til GNOSIS - indsigt og visdom om hvilke potentialer vi har som mennesker hvis vi tager Gud med ombord i vores liv.

Dette er hvad du gang på gang har kaldt for både blasfemi og svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver.

Så det er jo ikke mig du totalt afviser og latterliggør det er jo alt det Jesus og Paulus står for du totalt gør grin med - du afviser kernen eller det helt væsentlige og essentielle i den SPIRITUALITET (kreative dynamiske samliv med Gud vi er sat i gennem Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os) vi har fået fra Jesus Kristus og Paulus.

Du er røstende inkompetent til at overskue teologien og kristendommens SPIRITUALITET. Derfor du konstant modsiger dig selv og vrøvler og spreder voldsomme misinformationer om kristendommen som du slet ikke kan holde dig væk fra (selv om du modarbejder alt hvad Jesus og Paulus står for) fordi du vil fremstå som et særligt begavet menneske der har fundet at den ortodokse kristendom er ægte og ligger dig meget på sinde.

Men er du bimmer mand - hvis de ortodokse kristne teologer læste hvad du skriver om fx min position som du kalder svulstige intetsigende tomme ord der ingen mening giver - de ville overhovedet ikke have med dig at gøre.

Du er manden der ingenting har forstået og magter at formulere med ord - ihvertfald hvad du skriver her de sidste år giver overhovedet ingen mening. Men du påstår du har oplevet noget stående foran et Jesus Kristus Ikon - men det giver ingen mening overhovedet da du er den største benægter af alt det Jesus Kristus står for - også derfor jeg ved de ortodokse teologer ville blive rystet hvis de så hvad du har skrevet de seneste år og hvis de så hvilket møjfald du giver min position som i den grad er deres.

Jeg skriver at hvad du har skrevet de sidste år er skræmmende - meget mindre skræmmende var du hvis vi går ti år eller mere tilbage i tiden.


Citat:
Arne:

Noget andet er dine grove og ubeherskede angreb på mig som menneske.




Fej for egen dør mand - om nogen så har du haft utallige grove infame ondskabsfulde angreb og insinueret nogle uhyrligheder om mig og min person utallige gange.

Ofte har jeg tænkt hvorfor du ikke tæller med hvad du skriver om min person. Kun er du hyper følsom og nærtagen overfor hvad der i kampens hede bliver sagt om dig.

Du vil endda som den højrøvede tåbe du er fører injurier retssager mod folk.

Dette viser jo at du overhovedet ingen jordforbindelse og selvindsigt har men lever i din egen stupide selvhøjtidelighed og selvophøjelse som var du noget helt særligt - men det er du også du er nemlig noget helt særligt som et dumt svin overfor andre mennesker - og da især mig.

Når jeg læser gamle indlæg kan jeg se det ikke er småting jeg konstant skal finde mig i fra din side - noget der kunne tage modet fra mange mennesker - men jeg har valgt at tage kampen op med dig og ikke lade mig manipulere af dig.

Så på grund af min kamp og opgør og kritik af dine konstante misinformationer og vildledninger om kristendommen (og Tikka's også) så findes der nu et andet mere teologisk korrekt syn på kristendommen her på Trosfrihed hvis der en dag skulle komme nye læsere til og måske endda debattører.


Det her ballade mellem os to ville aldrig være opstået hvis du havde behandlet mig respektfuld og ikke arrogant nedladende som du gjorde for år tilbage fordi du var en højrøvet selvhøjtidelig selvophøjet person - med alt for store tanker om dig selv. Det er denne din vildfarelse omkring dig selv hvor du sætter dig selv og agter dig selv meget højere end HansKrist som du ringeagter og vitterligt mener er mindreværdig - og som du troede ingen respekterede og tog alvorlig.

Da Simon også legede med på at det var den generelle opfattelse HansKrist blev du i for mange år opmuntret til at forblive i dine vildfarelser om egen store betydning og HansKrist's ubetydelighed og ligegyldighed. Ja noget Simon gjorde et kæmpe nummer ud af. Endda fik andre akademikere til at støtte ham i - så når bølgerne gik højt omkring karaktermord på HansKrist så fik Simon støtte fra sidelinjen af en Zeff og andre.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk