annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro, håb og kærlighed

Det er altid sagt i en sammenhæng hvor du har udvist ganske urimelig debat adfærd overfor mig - når du driver din ondskabsfulde udspekulerede dagsorden overfor mig simpelthen for vidt, for langt.

Ord og udsagn optræder altid i en sproglig kontekst og man kan ikke rive dem ud af denne sproglige kontekst sammenhæng hvor de første gang optræder.

At du har været på nakken af mig nu i tyve lange år er ganske tydeligt. Selvfølgelig har der været perioder indimellem hvor det ikke har fyldt eller hvor der har været ro på - fordi vi ikke har gået hinanden i bedene.

-0-0-0-

Vi behøver ikke være enige - blot skal vi vise - skriftligt give til kende vi har læst og forstået hvad "hin anden" har skrevet. Jeg skal vide om du/I overhovedet har læst min argumentation og mening om tingene og vice versa jeg skal selvfølgelig det samme over for jeres tekster hvis det er en debat jeg har involveret mig i.

Jeg tror jeg har fundet ud af hvad der er sket - du har simpelthen ikke regnet mig for noget som helst - men ophøjet dig selv højt over mig i din egen forestillingsverden. Du var virkelig noget i dine egne øjne og havde styr på tingene og HansKrist var nul og ingenting hvorfor du da også for snart tyve år siden skrev at du da havde blokeret HansKrist og du spurgte de andre debattører om de dog ikke også havde gjort det.

Der går mange år hvor du lever i din egen selvhøjtidelighed hvor du har ophøjet dig selv gennem ortodoks kristendom og en ikon oplevelse til at være manden der havde styr på alting omkring kristendommen. I din egen selvhøjtidelighed og selvophøjethed - altså i dine egne øjne var HansKrist ingenting ved siden af dig.

At tro så meget om sig selv i forhold til et andet menneske gør at du med al din magt og alle dine kræfter har forsøgt at latterliggøre mig. Det siger sig selv for de der kender mig at det finder jeg mig ikke stiltiende i og jeg har taget kampen op med dig.

Når jeg læser gamle indlæg bliver jeg rystet over din dagsorden overfor mig - der konstant har lydt: svulstige intetsigende tomme ord har du sagt om alle de mine indlæg hvor jeg svarer dig ærligt og redeligt og seriøst på hvad du har spurgt mig om.

Du har aldrig givet mine svar overhovedet nogen opmærksomhed - blot bare kaldt det igen igen svulstige intetsigende tomme ord.

Selvfølgelig skal ingen finde sig i den nedladende behandling at du ikke engang gider behandle seriøst hvad det er man har skrevet.

Vi behøver ikke være enige med hvad andre skriver men vi skal hvis det er led i en argumentation af hvad vi drøfter med hinanden vise hinandens tekster opmærksomhed. Det vil sige gennemgå hvor vi er uenige og argumentere for at vores anderledes syn på tingene er den der holder i byretten - trækker det længste strå.

Vi skal skrue farten ned og gøre ophold ved hinandens tekster hvis de er skrevet som et svar indlæg argumentation i hvad vi er kommet op at skændes og diskutere om - er blevet uenige med hinanden om.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk