annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Admin
Emne: Re: Da Tårnet blev væltet

Kære Jens

At der er nogle kedelige sager hos JV der bliver ved med at dukke op, er der ingen tvivl om. Det er osse muligt at JV oplever tilbagegang på verdensplan. Men tror du ikke, at JV befinder sig bedst i modvind? Så kan de jo prædike frafald og at dommedag er nær osv. med god samvittighed.

Jeg er ikke og har aldrig selv været JV. Men jeg vil da alligevel sige tak til Muzika, da han sidste år, sendte mig et eksemplar af deres ny verdensoversættelse. Jeg læser af og til i den, og sammenligner nogle af deres oversættelser med de originale hæbraiske og græske tekster. Jeg vil påstå, at JV nogle steder ( bevidst eller ubevidst) har fejloversat for at få teologien til at hænge sammen med deres lære. Nogle steder har JV valgt en mere alternativ fortolkning.

Jeg så for nogle uger siden filmen 'To verdner' som jeg synes er en pæn film. Det er klart, at JV tager afstand fra filmen, men jeg synes ikke den dæmoniserer JV. En par scener jeg lagde mærke til var, hvor Sara fortæller sin far, at hun gerne vil med til skolefest, hvortil faderen svarer, "at han synes det er en dårlig ide, men det er Sara's eget valg". En anden scene er den hvor forældrene skilles, og børnene skal bestemme hvem de vil bo sammen med.
Jeg synes disse scener viser, at man som JV har lov til at træffe nogle valg, hvilket jeg synes er positivt. Man kan selvfølgelig altid diskutere om det er rimeligt eller ej, at folk udstødes eller ej, men det vigtige er at man får lov at træffe sine egne valg, uanset om man er JV eller ej.
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk