annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 1325 gæster og 1194 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Religioner

Hej Jan.
Jeg respekterer, at Johanne Agerskov har sin egen overbevisning:
Citat:
FOR at undgaa al Misforstaaelse og for at imødegaa mulige Beskyldninger om selv at være Ophavsmand til det her foreliggende Skrift, vil jeg, der har været Mellemled mellem vor Verden og den oversanselige, herved erklære: 1) at det Budskab, der ved min Mediumitet er givet til Menneskeheden, hverken skyldes min Over- eller min Underbevidsthed; 2) at jeg fuldtud er vidende om, at jeg kun har været det nødvendige Redskab for de Intelligenser, der har manifesteret sig; 3) at jeg ikke egenmægtig har slettet noget eller lagt noget som helst til de Meddelelser, der er givet mig, men i eet og alt har søgt at gengive dem saa klart, som det var mig muligt.

Johanne Agerskov
Men for mig er al "religiøs mytologi" et udtryk for menneskeligt storhedsvanvid.
Jeg tror ikke på, at vi mennesker er skabt til at fatte det religiøse.
Jeg tror, det er lidt ligesom en myres evne til at bruge en computer.

Dertil kommer, at jeg oplever menneskers forsøg på at fatte det guddommelige, som en utilgivelig frækhed.

Min opfattelse af livets mening er, at vi - som en del af Sandhedens Mirakel: Verdens Væren, har grund til ydmygt og taknemmeligt at elske det liv, vi har fået, og bruge det - alt hvad vi kan - til altomfattende omsorg og kærlighed - også til os selv smiler

M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Myndigheder frygter mange omkomne efter ..
25/06/2026 00:40
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Naboer på villavej vil mindes dræbt kv..
24/06/2026 17:42
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump sår tvivl om USA's ansvar i missi..
24/06/2026 22:50
Tusindvis frygtes omkomne efter kraftige..
24/06/2026 22:40
Trump-administrationen beder om milliard..
24/06/2026 21:50
Trump til Mark Rutte: Vi blev svigtet af..
24/06/2026 21:11
20-årig mand sigtes efter dødsulykke i..
24/06/2026 19:40