annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: disciple
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR

Hej Ole Bjørn

Jeg havde egentlig besluttet at tie stille imellem de enkelte indlæg, for så at slutte af med mit egentlige mål med beretningerne.
Som jeg tillod mig at bemærke om Holger Bech Nielsen, så fandt han at uanset hvilken forklaring på Universtes opståen, som var den korrekte, så var det Gud som stod bag.

Derfor undrer det mig, men det afslører samtidig din traditionelle indstilling til Universets dannelse, at du til stadighed vender tilbage til ID eller kreationisme.

Citat:
Intelligent Design har intet med videnskab at gøre, og det hævdes ikke engang af ID-folkene, for de ved, at det vil gøre dem til grin. Derfor går deres juridiske argumentation især på, at ID skal tilbydes i undervisningen som et alternativ til en videnskabelig opfattelse af verden, for at fremme elevernes kritiske sans og forståelse af den kristne kultur, de lever i.
Citta slut.

Kommentar:
Endnu engang så går jeg ikke op i een af disse teorier, hvorimod min tro på Gud giver mig den fordel i forhold til dig, at jeg kender ham som har skabt jorden og alle dens arter.
Men det er ikke min hensigt her, det kan vi debattere på et andet tidspunkt.
Min hensigt med at beskrive disse groteske sager er, at udfordre sfæren i det videnskabelige miljø til at se fordomsfrit på hele Darwins lære og de deraf følgende teorier, som har trængt sig ind i menneskers hjerner, fordi nogle ateister ikke vil give Gud æren for sit mesterværk.

Denne fordomsfrie meningsudveksling har ikke og kan ikke finde sted, selv om det videnskabelige miljø praler af den frihed som forskningen må og skal have.
Det er kernen i mine indlæg og selv om du gerne vil hæfte etiketter på både de omtalte videnskabsfolk og mig, så går du totalt fejl i din blindhed.

Du tager nemlig helt fejl i forhold til troende kristne ( hvilket ikke er første gang) idet du tillægger os holdninger, som er en stor gang myter og traditionelle synspunkter fra ikke-kristne.
Vi som troende kristne er ligeså forskellige i vores liv og holdinger til de videnskabelige landvindinger, som ateister og agnostikere er i deres tro eller vantro på kristendommen.

Og du vil ganske givet blive overrasket efterhånden som det går op for dig, at flere og flere videnskabsmænd og kvinder bliver troende kristne.


mvh
disciple
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Kamerafælder skal undersøge grænselan..
29/04/2024 11:31
Spaniens premierminister efter tænkepau..
29/04/2024 11:22
Danmarks håndboldherrer indleder OL mod..
29/04/2024 11:18
Nyheder fra Religion.dk