annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15829484
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395236
Et andet syn 2000546
Åndelig Føde 1583185
Jesu ord 1531974
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 213 gæster og 19 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR


Hej Ole Bjørn!

Jeg er helt indstillet på, at vore uoverensstemmelser ikke kan løses ved rationelle midler og konsistent argumentation, hvorfor det for enhver af os primært drejer sig om at vinde tilslutning til det paradigme vi hver især repræsenterer, også ved at anvende alternative eller uortodokse midler.

Her trækker jeg grænsen for hvilke midler det er forsvarligt at tage i anvendelse anderledes end dig. Dine kompulsive maniske forhånelser vil således ikke fremover blive besvaret efter talionsprincippet, men hovedsagligt med en positiv argumentation, der forholder sig til emnet.

At kalde en opponents argumenterede position for "vrøvl", kan jeg ikke tolke på anden måde end som afmagt. I stedet for blot at påstå, at du har ret, uden at fremføre så meget som eet eneste argument, skal jeg opfordre dig til, at besvare de to spørgsmål jeg stillede i indlægget ovenfor. Tag dig blot tiden. Min erfaring er, at man ofte ved fornyet gennemtænkning af en position indser, at der er inkonsistenser man i første omgang har overset.

Blandt den tænkende del af debatten ville du sikkert styrke både din egen og dit paradigmes position væsentligt, hvis du fremkom med en positiv og saglig opfyldelse af de to krav jeg stillede:

Citat:
For det første, at du fremlægger en konsistent sprogteori hvor matematik og geometri falder uden for definitionen af, hvad sprog er.

For det det andet, at du positivt beskriver hvad matematik og geometri er, hvis det ikke er sprog.


Hilsen

Ipso Facto pifter


--------
"Darwins triumf var ganske vist en sejr for det evolutionære verdensbillede. Ligesom jorden blot var en plet i den kosmiske udvikling blev mennesket blot en art med en stamtavle som alle andre arter, opstået og udviklet efter en generel mekanisme. Evolutionens motor, den naturlige selektion, blev opfattet som biologiens grundlov. Ikke matematisk smuk som fysikkens love, men alligevel et organiserende princip for liv, der tilsyneladende forklarer det under, at udviklingen er kreativ, og at det million-mylder af dyr og planter, der findes på jorden, stammer fra nogle få simple encellede livsformer. Idag indser vi, at vi var for hurtige, og at det darwinistiske paradigme, trods sin forklaringskraft, også kan være en skyklap. Der er indledt en jagt på nogle supplerende principper, der er med til at frembringe en skøn mangfoldighed af organismer. Kompleksitet er et af nøgleordene, selvom det endnu mangler indlejring i en god teori, og står i konstant fare for blot at blive et rent modeord." - Claus Emmeche, molekylærrbiolog og semiotiker ved Niels Bohr Instituttet.


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
09/05/2024 23:27
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
DSB får foreløbigt nej til et nyt vær..
10/05/2024 07:59
Tankvogn vælter under udrykning: Brandf..
10/05/2024 06:55
Hamas: Bolden ligger på Israels banehal..
10/05/2024 06:25
Tysk minister lover oprustning og sikker..
10/05/2024 06:07
Venstre vil bruge EU-midler på kystsikr..
10/05/2024 05:48
Nyheder fra Religion.dk