annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15795377
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393158
Et andet syn 1999330
Åndelig Føde 1561935
Jesu ord 1530366
Galleri
10 oktober Rødhus strand
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 151 gæster og 50 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Onceinalifetime
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR

Citat:
Jeg synes, det er fint, du fremhæver den berømte kristne fysiker Freeman Dyson. Han skriver i sin bog "Origins of life" (på dansk, Livets to begyndelser.) dette:

Lighedspunkterne mellem de biologiske arters genetiske evolution og de menneskelige samfunds kulturelle udvikling er på glimrende vis beskrevet af Richard Dawkins i bogen; "Det selviske gen." Bogen beskriver hovedsagelig den biologiske evolution.

Dysons forslag til forbedring af evolutionsteorien er på mange områder i overensstemmelse med Dawkins model.


Kære Ole Bjørn

Fint nok, men nu har jeg jo heller ikke taget Freeman Dyson til indtægt for min egen tro, men blot bragt ham på bane som et eksempel på: "den berømte kristne fysiker," for nu at bruge din egen definition.

I øvrigt er Freeman Dyson, så helt på linje med Den Katolske Kirke (ved ikke hvilken trosretning han bekender sig til?), som erklærer:

Ved et møde i Vatikanet er tolv videnskabsmænd som repræsenterer den katolske kirkes øverste råd i videnskabelige spørgsmål, blevet enige om denne erklæring: „Et omfattende bevismateriale har overbevist os om at der ikke kan rejses nogen alvorlig indvending mod at anvende evolutionsbegrebet på mennesket og andre primater.“

Kilde: Nature," Twelve Wise Men at the Vatican", af J.M. Lowenstein, 30.september 1982, s.395.

Vel, vel, jeg må så bare konstatere, at hverken Den Katolske Kirke eller Freeman Dyson, er i overensstemmelse med Jehovas Vidner, Jesus Kristus og Bibelen:

Matt. 19:4: Han sagde: Har I ikke læst, at Skaberen fra begyndelsen skabte dem som mand og kvinde..

Første Mosebog 1:27: Gud skabte mennesket i sit billede; i Guds billede skabte han det, som mand og kvinde skabte han dem.

Fair nok, vi er så ikke enige i spørgsmål, som: Evolution - et faktum?




Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
06/05/2024 20:00
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Uddannelsesminister støtter Københavns..
06/05/2024 19:56
Hamas accepterer våbenhvileforslag fra ..
06/05/2024 19:00
Løkke: Det er ikke min opgave at give k..
06/05/2024 18:46
Lars Løkke: Danmark sender en 'kraftig ..
06/05/2024 17:56
Barns bombetrussel førte til stor udryk..
06/05/2024 17:45
Nyheder fra Religion.dk