annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 573 gæster og 85 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR

Kære Hanskrist.

Hvordan du er nået frem til, at hjerneforskningen bekræfter Freud, kan virke temmelig uforståeligt, men det må helt klart være ad sære omveje med falske postulater, cirkelslutninger og manglende faglig viden af Jeppesenske dimensioner.

Til din orientering kan jeg oplyse, at hjerneforskerne ikke har konstateret hverken noget jeg, overjeg eller id, og heller ikke nogen mystisk libido, som driver de neurale processer. Søvnforskningen har heller ikke fundet nogen overensstemmelse mellem REM-periodernes indhold og den freudianske drømmetydning, som ikke engang kan hæve sig til det oldægyptiske plan.

Når man opfinder en model af menneskesindet baseret på empiriske iagttagelser, som enhver kan gøre, så vil en videnskabelig undersøgelse af sindets fysiske årsager ikke ændre de empiriske kendsgerninger, men den vil falsificere modellen godt og grundigt, hvis den ikke er holdbar.

Det var præcis, hvad der skete med alle atommodeller fra Demokrits til Rutherfords da Bohrs atommodel blev efterprøvet, og det var hvad der skete med alle tyngdekraftteorier fra Aristoteles' til Newtons da Einsteins almene relativitetsteori blev bevist.

Freuds model er så inkonsistent med hjerneforskningens resultater, at den ikke står til at redde. Det er kun freudianere, der nægter at se denne kendsgerning i øjnene, og ligesom kreationisterne forsøger de at tage forskningen til indtægt for deres religiøse tro. Freudianisme og de afledede retninger har mere tilfælles med religion, end med videnskab, så det er ikke så mærkeligt, at du selv med din stærke Paulustro også sidder fast i det freudianske hængedyng.

Psykologien er omsider langsomt på vej til at bruge den succesrige videnskabelige metodik i stedet for gætterier, og det gør ondt, meget ondt på alle freudianere.

Det kan psykiatrien ikke gøre andet ved end symptombehandle. Prøv med Stesolid, Hanskrist, så det ikke bliver for stort et chok for dig at opdage, at din ånd blot er et mønster i nogle fysiske processer.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Nogle forskere undersøgte engang hvordan det antal mennesker, som Freud påstod at have psykoanalyseret, korrelerede med det antal timer, han han angiveligt havde anvendt på patienter. Det blev til mellem 15 og 20 minutter til hver. Det ville jeg ikke engang påtage mig med dig, Hanskrist, selv om du er letlæselig som en åben bog. griner

I vore dage ville Freuds postulat blive betragtet som videnskabelig uredelighed. engel

Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Danmark var i dag 0,2 grader fra årets ..
14/05/2024 17:59
Løbelegende påstår, at supersko havde..
14/05/2024 17:51
Otte omkom, da bus med landarbejdere væ..
14/05/2024 17:46
Skimmelsvamp på Rigshospitalet er værr..
14/05/2024 17:32
Københavns Politi efterlyser 15-årig p..
14/05/2024 16:53
Nyheder fra Religion.dk