annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15656649
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380018
Et andet syn 1989419
Jesu ord 1522387
Åndelig Føde 1513952
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
0 registrerede 357 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Reinkarnation og andre ting...


Indsendt af: ABC
Reinkarnation hører ikke med i den kristne tro smiler har det nogen betydning for reinkarnation? Hvis det foregår, så foregår det, og så er det ligegyldigt hvad de kristne mener om dette:

Korrekt. Er reinkarnation nogens virkelighed kan man ikke tage den fra dem.
Jo et spørgsmål om tro, men hvad er sandt.

De mange kristne trosretninger tyder da også på, der ikke er enighed om hvad kristendom er.

Jeg forstår, at reinkarnationslæren blev forbudt i den officielle kristendom på kirkemødet i år 553 trods det, der skulle ha' været skrifter der påviste, der var en sådan tro tilstede blandt nogle kristne.

Ægteparret bag skriftet "Vandre mod lyset" der også troede på reinkarnationstanken går dét videre, at de mente deres udlægning af kristendommen var en fuldstændiggørelse af den kristne tro – altså HER har vi sandheden …

… og mange i New-age miljøet og mennesker fra den officielle kristendom idag, tror også på reinkarnationslæren.

Jeg har forsøgt at finde ud af hvilke skriftsteder i bibelen, der ligger til grund for tankegangen om reinkarnation.
Det enete fremførte skriftsted i NT jeg stødte på ved at Google var det med Nikodemus fra Johannes 3:1-21, som jeg ikke selv læser reinkarnation ind i.

Hvis du kender skriftsteder i bibelen som taler om reinkarnation, hører jeg gerne om det.


Jeg har undret mig over, hvordan man så mange år efter den kristne menigheds opståen, har kunne udvælge de skrifter der repræsenterede den sande tro.
Svaret jeg har hørt fra troende har været, at det var guds ånd der virkede, så de rigtige skrifter blev udvalgt, og det skal man vel mene når bibelen omtales som guds ord.


ABC:
Citat:
Men er det ikke Guds verden jeg oplever? Min egen verden kan det vel ikke være?

Dit verdensbillede kender jeg ikke, men det du oplever er din egen virkelighed.



ABC:
Citat:
Men lad os nu tænker over dette, for det første menneske havde jo ikke noget dårligt karma?

Hvor ved du det fra?

… og hvorfor taler du om det første menneske!? Ved godt at skriftet "Vandre mod lyset" blander skabelsen sammen med reinkarnation. Ja selv gud er skabt – men har der været et første menneske, når vi taler reinkarnation?

Jeg troede reinkarnationstanken var; at verden – det som bibelen kalder skaberværket – altid har eksisteret … dermed har mennesket vel aldrig været fri af dårlig karma når det altid har levet … det "sjove" er jo bare, der kommer flere mennesker på jorden

… men en skør tanke, at den religiøse praksis går ud på at blive så oplyst, at man ikke mere behøves at genfødes, så ens ånd uden en jeg- bevidsthed indgår i kosmos …

Hvis menneskene alle blev oplyst ville jorden blive mennesketom, eller hvad?


¨¨¨¨

Seneste indlæg
Til papirkurven?
af ABC
19/04/2024 23:57
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Nyheder fra DR
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Præsident Zelenskyj efterspørger igen ..
20/04/2024 00:03
Pogacar håber, at Vingegaard kører Tou..
19/04/2024 23:36
Nyheder fra Religion.dk