annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Krishnamurti

Arne:
Citat:
Jo - dét med billeder er vi mennesker nok meget forskellige overfor, og for mig kan et grimt billede, som jeg ikke ka' li', godt have et budskab, som gør, at jeg accepterer billedet.

SVAR: Ja, maleriet – illusionen af illusionen eller måske af det der kaldes virkeligheden giver også beskueren mulighed for at fantasere og skabe en historie, og det er jo klart at billeder man ikke kan li' er man nød til at acceptere, hvis man vil befries, da det er den negative tilgang til det oplevede, der skaber splid i sindet. Også det Krishnamurti citeres for – hvis jeg har forstået det ret - ønsker man at ændre/befri sig selv, må man først acceptere sig selv - ens selvbillede.
Det er vejen til frihed ikke at fastholde det negative, ja heller ikke det positive. Man skal være neutral. Det kan man jo selvfølgeligt ikke hvis man er fortidens fange, og derfor kræver befrielse en proces for at komme bag den påførte identitet gennem opvæksten.

Det skrevne billede om Krisnhamurti giver mig billedet, af et overklassebarn grundet sin kaste - faderen var bramin - men også et menneskebarn der har været udsat for massiv påvirkning, om hvem han skulle være som den kommende messias og verdenslærer, som han en tid selv troede på.

Hans lære ser jeg udspringer af hans afstandtagen og løsrivelse fra sin opvækst med tæsk og hjernevask samt udnyttelse af hans person.
Der er åbenbart sket noget som har sat egen tænkning i gang – dette har jeg ikke fanget hvad var.

... men *jeg undre mig jo lidt over, at faderen både kunne være bramin og teosof, hvordan kan dette være foreneligt, at være en hindu præst – den øverste kaste og samtidig være teosof – i øvrigt et miljø Krisnhamurti er opvokset i, og med korporligt afstraffelse i hjem og skole, ikke underligt han søgte naturen.

***

Måske jeg selv har fundet svaret på: *Jeg undre mig jo lidt over at faderen både kunne være bramin og teosof,

Google oversat
- https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Annie_Besant&prev=search - kan ikke få link til at virke

Maitreya og messianisme
Blavatsky lærte at Lord Maitreya - en figur hun lånte fra buddhistisk mytologi - ville komme til Jorden som en messiansk figur. [67] Hendes ideer om dette blev udvidet af Besant og Leadbeater. [67] De hævdede, at Maitreya tidligere havde inkarneret på jorden som Krishna , en figur fra hinduistisk mytologi. [67] De hævdede også, at han var kommet ind i Jesus af Nazareth på tidspunktet for sidstnævntes dåb , og at Maitreya hidtil ville blive kendt som "Kristus". Besant og Leadbeater hævdede at Maitreya igen ville komme til Jorden ved at manifestere gennem en indisk dreng ved navn Jiddu Krishnamurti , som Leadbeater havde oplevet at spille på en strand ved Adyar i 1909. [67] Indførelsen af ​​Krishmanurti-troen på teosofien har været identificeret som et millenært element. [68]

¨¨¨¨

Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk