annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 273 gæster og 32 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: "Bibelen ikke troens mål"

Hej Thomas.
Citat:
Det er svært for mig at skrive noget, når jeg skriver "ud i luften" og har brug for nogle at diskutere min tro med.
skriver du.
Mit svar:
Jo, vi kan jo have mange forskellige motivationer for at skrive her på Trosfrihed.dk, og her skriver du, at du "har brug for nogle at diskutere din tro med".
Dét er da, vil jeg mene, lige netop, hvad Trosfrihed.dk egner sig til!
Det har jeg benyttet mig af i efterhånden en del år, og jeg glæder mig over, hvor værdifuldt det har vist sig at være for mig smiler

Noget af det første, jeg opdagede, var, at det slet ikke var så nemt, som jeg troede, at udtrykke klart, hvor jeg stod, og det gik op for mig, at jeg slet ikke var så afklaret, som jeg troede, men jo mere jeg skrev, jo klarere blev det - og jeg mærkede, hvor godt det føltes blinker

Det næste, jeg opdagede, var, at afklaringen skabte bevægelse i mit standpunkt.
Der kom nye perspektiver frem, som satte det hele i et nyt lys, hvor gamle standpunkter måtte falde, og hvor nye kom til.
Sådan er det stadig for mig, det føler jeg som gode oplevelser, det giver mig ny og større indsigt og ny glæde.

Og selvfølgelig giver de kommentarer, jeg får, ofte synsvinkler, jeg ikke før havde været opmærksom på.
Det kan også være kraftigt negative kommentarer, som jeg lidt efter lidt fandt ud af også kunne have en vis værdi - måske ikke som diskussionsemne, men fordi de kan rejse spørgsmålet: Hvad er det, der får dette menneske til at reagere så kraftigt negativt - i stedet for at være ligeglad? blinker

Alt i alt mener jeg, at det at skrive så klart som muligt har en værdi i sig selv, plus at andres reaktioner kan inspirere på mange forskellige måder.

Endelig vil jeg nævne, at det interesserer mig meget at få mere klarhed over, hvor du står - det gælder jo ligeså Hanskrist og Tikka samt ABC -og hvem der eller måtte "komme på banen".
Jeg gætter, at jeg ikke er alene om den interesse blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Seks anholdt for røveri, bedrageri og t..
18/04/2024 17:26
Festival fik sjældent underskud: 'Selvf..
18/04/2024 17:00
USA og Storbritannien indfører sanktion..
18/04/2024 16:59
Nyheder fra Religion.dk